The Last Call

Door Anouk Slegers, 2019

97cm x 80cm x 4cm

Dit werk is gebaseerd op het schilderij”De Aanval” van Carel Willink, waarbij Mathilde staat afgebeeld als een hybride verschijning, half vis half mens. Hiermee wordt de nadruk gelegd op haar grote wens met de dolfijnen te zwemmen als laatste poging ( The Last Call)  zichzelf uit haar depressie te halen nadat Willink haar had verlaten. De bedreigende omgeving heb ik gebruikt om de psychische nood waarin ze verkeerde, uit te beelden. Was de zeemeermin de hallucinatie van vermoeide zeelieden? Bracht ook Mathilde Carel het hoofd op hol toen hij het hard nodig had? Werd ze langzaam het symbool voor de vernietigende kracht van haar eigen verleiding?

prijs op aanvraag

Techniek

Tweedimensionaal | Schilderkunst | Olieverf | Op doek

Tags

Zee Slang The De Egg Ei Eye Desperate Rotsen Wanhoop Sea Last Vulture Snake Aanval Dreigend Lovers Call Rocks Gier Carel Willink Hybride Mathilde Liefdesoog

Over Anouk Slegers

Slow-Art met als handelsmerk verstilling, met een licht surrealistische toon.