Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 11 berichten ] 
 kunstzinnige schetsen en 'artist's journaling' 

Hallo. Al heel lang ben ik niet meer op dit forum actief. Ik heb ook al een poos geen nieuwe werken gemaakt die ik op Exto kon plaatsen.
Een paar jaar geleden maakte ik nog werk met de bedoeling het te verkopen (via expositie of kunstmarkt). Ook had ik een paar opdrachten. De Exto-site is geschikt om dergelijke werken te tonen.

Omdat de verkoop van werk niet liep maak ik momenteel geen werk dat ik op de Exto-site kan plaatsen ... Maar natuurlijk zit ik niet stil op kunstzinnig gebied! Wat ik doe leidt echter niet tot 'complete schilderijen'. Ik doe mijn best om dagelijks te schetsen. Dat doe ik meestal met pen, soms ook (deels) met aquarel. Zo blijf ik geoefend en heeft mijn creativiteit een uitlaatklep.
Ik weet dat meer mensen dit doen. Het heeft zelfs een officiƫle naam: Artist(s) Journal(ing).
Exto biedt echter geen mogelijkheden voor 'Journals'. Een schets of creatief uitgevoerde pagina (vaak in gemengde technieken) in een boekje levert geen foto van een 'compleet kunstwerk'.

Ik vraag me af hoe anderen hier dat doen. Zijn jullie ook bezig met 'dagelijks schetsen', niet als voorschets voor een schilderij, maar 'schetsen om te schetsen'? Maak jij een 'Artist's Journal'? Hoe tonen jullie je Journal op Exto? Persoonlijk ken ik wel de internationale FB-groep Artist's Journal Workshop, maar ik vraag me af wat er via Exto mogelijk is.

Groetjes van Inge

Bericht: #1
07 feb 2017 08:25
Profiel WWW

Je kunt een blog beginnen op je Exto site en daar je dagelijkse tekening op plaatsen.
Die foto's gaan niet door de ballotage

Bericht: #2
07 feb 2017 09:14
Profiel WWW

Ja Connie, dat heb ik al gedaan (twee jaar geleden). Maar er kijkt geen mens naar die blog! Dan heeft het ook weinig zin.

Bericht: #3
07 feb 2017 10:19
Profiel WWW

Je schrijft een blog voor jezelf om dingen van je af te schrijven/ inzicht te krijgen, en niet om bezoekers te trekken.

Bericht: #4
07 feb 2017 11:01
Profiel WWW

1 Exto is niet perse alleen voor presentatie van verkoopbare schilderijen maar een website als ieder ander en daar laat je je werken zien die je maakt, met welke intentie dan ook

2 een blog word alleen gelezen als mensen het vinden. dus je moet ze de weg wijzen. in het hele internetlandschap stikt het van de blogs, dus dat is een klus. je vermeldt het bijv in Facebook berichten , twitterberichten etc

Bericht: #5
07 feb 2017 11:29
Profiel

quote 'Exto is niet perse alleen voor presentatie van verkoopbare schilderijen maar een website als ieder ander en daar laat je je werken zien die je maakt, met welke intentie dan ook' Mieke, dat vind ik een goed uitgangspunt. Maar waarom heeft Exto dan van die lastige regels voor foto's?
En ja, inderdaad moet je veel aan promotie doen via andere social media ... wat er bij mij toe leidde dat ik alleen nog maar op die social media actief was en niet meer op m'n Exto-site. Vooral Facebook maakt het wel erg makkelijk om gewone fotootjes te plaatsen ...

Bericht: #6
08 feb 2017 16:18
Profiel WWW

Je schetsen kan je toch onderbrengen op je site in een groep : 'Schetsen'?

Als je goeie trefwoorden (tags) erbij zet wordt je wel gevonden.

Bericht: #7
03 apr 2017 12:02
Profiel

het is lastig om de foto's van die schetsen te laten voldoen aan de vereisten voor foto's op Exto

Bericht: #8
03 apr 2017 17:11
Profiel WWW

Ik herken je verhaal Inge, het is lastig om regelmatig te verkopen laat staan dat je van de kunst kunt leven... Ook bij mij is het accent de laatste jaren verschoven naar wat ze vaak 'Watercolorjournaling' noemen en wat ik voor het gemak 'dagboektekenen' noem. Zo kan ik kleine beetjes tijd benutten om me creatief te uiten, een levensbehoefte kan ik wel zeggen... De boterham verdien ik dan wel met ander werk...

Bericht: #9
10 apr 2017 14:53
Profiel

Is het niet mogelijk om op dit forum de foto's van de "Watercolorjournaling"te plaatsen.
Zo komen er dagelijks misschien meer berichten en ik vind het persoonlijk ook erg leuk om te zien.

Bericht: #10
27 apr 2017 09:56
Profiel WWW

:P es zien of het me lukt hier wat foto's te plaatsen.
...
Nou dat ging al direct mis. Ik deed het net als bij een ander forum, maar hier krijg ik de melding dat de foto's niet geldig zijn :o Ik herinner me weer, dat ik vroeger de foto's eerst in Photobucket ofzo zette. Nu wou ik ze uit Facebook halen. Dat gaat hier dus niet. Dan geef ik jullie maar een link naar het Album op Facebook: https://www.facebook.com/ingeleonora/media_set?set=a.1265752023509441.1073741844.100002239667407&type=3&pnref=story

Bericht: #11
27 apr 2017 12:40
Profiel WWW
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 11 berichten ]