Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 8 berichten ] 
 Nieuwe groep voor assemblage kunst? 

Is het een idee om een groep te starten voor assemblage kunst?
Mvg Ben Jansen

Bijlagen:
image.jpg
image.jpg [ 1.75 MiB | 2848 keer bekeken ]
Bericht: #1
27 apr 2014 08:07
Profiel

assemblage is in mijn ogen een techniek die je kunt inzetten, geen kunst op zich, geen doel op zich.
Ik maak wel eens gebruik van assemblage, als één van de verschillende mogelijkheden.

Bericht: #2
27 apr 2014 09:36
Profiel

Kort antwoord op antwoord Mieke
Nog maar kort geleden (21e eeuw is er een nieuwe stroming ontstaan die men assemblage of installatie Kunst noemt.
Ter herinnering; Joseph Beuys -Stedelijk museum, Karel Appel 'enfants interrogeant 1948' en
Henri Laurens 'Bouteille et verre' 1917 te zien in George Poompidou, en Tony Gragg '' Boutelli verte' 1980 en niet te vergeten de nu overbekende kunstenaar Ai Wei Wei, met het werk 'Bang'bestaande uit 886 krukjes. Biënnale Venetië Dus als je een mening hebt probeer dat dan beter te verwoorden want de discussie WAT KUNST IS, is tot op heden nog niet beantwoordt.

Nu antwoord op jouw vraag Ben. of een nieuwe groep nodig is voor assemblage kunst.
Zelf denk ik niet dat het meerwaarde heeft om hiervoor een groep op te richten, tegenwoordig is bijna
elke kunstenaar naast zijn hoofdvak vaak in verscheidene disciplines werkzaam. In het laatste ben daarom het eens met Mieke.
Of je wil je mensen die zich alleen met assemblage bezig houden?

Bericht: #3
25 aug 2015 21:39
Profiel

Dank je voor je reactie Loes. Het is alweer een tijdje geleden dat ik mijn vraag stelde. Ik had hem misschien anders moeten stellen. Ik heb inmiddels leuke contacten via Facebook met kunstenaars die de mooiste dingen maken van gebruikte materialen, noem het maar Recycle Art. Het is wereldwijd en ik zie echt de mooiste dingen voorbij komen. Ik voel het zelf een beetje als afzetten tegen de comsumptiemaatschappij maar dat is misschien meer symbolisch. Wel geniet ik van de reacties op mijn werk, de meeste mensen vinden het niks, oud roest, maar dat kan mij natuurlijk niet schelen.

Bericht: #4
26 aug 2015 04:35
Profiel

Hoi,
misschien is het dan duidelijker dat je een groep maakt over assemblage /recycle Art. En niet 'kunstenaars'.
Want ik kan mijzelf geen recycle artist noemen, maar ik maar wel gebruik van dit gegeven bij mijn papiersculputuren onder meer.

Bericht: #5
26 aug 2015 08:02
Profiel

Wanneer ben je kunstenaar?

Bericht: #6
26 aug 2015 19:46
Profiel

Wanneer mag je jezelf kunstenaar noemen? Heeft het met beroepsmatig te maken?

Bericht: #7
19 sep 2015 06:01
Profiel

Wanneer anderen (wier mening je van belang vindt) de dingen die je doet/maakt als kunst betitelen, misschien?

Bericht: #8
23 sep 2015 14:24
Profiel
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 8 berichten ]