Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 4 berichten ] 
 Wie is de schilder? 

Ik heb al een tijdje dit schilderij en wil eigenlijk wel weten wie de schilder hiervan is. Ik heb een vermoeden dat het schilderij is ingekort. Weet iemand mij misschien meer over dit schilderij te vertellen?

Bijlagen:
DSC01790.JPG
DSC01790.JPG [ 2.73 MiB | 3079 keer bekeken ]
Bericht: #1
29 maart 2013 21:26
Profiel

Misschien kunt u eerst een goede foto plaatsen: schilderij niet onder een hoek maar frontaal fotograferen en liefst in de hoogst mogelijke resolutie.
Afmetingen weergeven en op welk materiaal (doek, paneel. board ) al of niet gesigneerd; Zo mogelijk detailfoto van signatuur.
Best nog even wat eextra werk, misschien.
Maar enfin...U wil er tensotte wat wijzer van worden.

Bericht: #2
29 maart 2013 23:17
Profiel

Het is op doek geschilderd. Het is ongeveer 42 cm in de lengte en 53 cm in de breedte. Hij is niet gesigneerd, maar rechtsonder lijkt er wel nog iets zichtbaar te zijn. Ik denk zelf dat het doek is ingekort. Is dit genoeg informatie?

Bijlagen:
DSC01898.JPG
DSC01898.JPG [ 4.32 MiB | 3066 keer bekeken ]
Bericht: #3
29 maart 2013 23:32
Profiel

Zo ziet het er wat beter uit, maar de foto is voor mij onvoldoende scherp om relevante details in de schildering te bekijken. De schilderstijl gebruikt een tamelijk antieke manier van weergeven van runderen. Zoals we een beetje kennen van Paulus Potter. Maar ik schat dat het werk is gemaakt omstreeks 1890-1920.
Het is hoogstwaarschijnlijk een Hollands ( of Vlaams ) landschap. Er is een koeienhoedster aanwezig en haar kleding...(hier gaat het voor mij dus mis wegens onscherpe details) zou misschien wat meer kunnen vertellen over de tijd waarin het is gemaakt.
Technisch zijn de koeien redelijk tot goed weergegegeven. Dat wijst op enige kennis van anatomie en technische achtergrond. Ook de struktuur van de vachten is goed. De bruine (tweede van links met brede hoorns) is overigens een jong stiertje. Het landschap is verder heel pover met weinig interessante details en oogt een beetje romantisch van opzet. Het werk heeft geen sterke compositie (vind ik). Ik kan er helaas geen naam van een mogelijke schilder op plakken.

Bericht: #4
30 maart 2013 01:03
Profiel
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 4 berichten ]