Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 6 berichten ] 
 Hoe hoog is de BTW nu? 

Hoeveel is de BTW op te verkopen kunstwerken, op dit moment? Ook 21%? Ben de draad kwijt, denk ik....hoop op juite antwoord. Met dank.

Bericht: #1
11 okt 2012 16:04
Profiel

voor ons 6 procent( kunstwerken)
lever je een illustratie aan een uitgeverij of zo, dus iets dat niet als vrije kunst wordt gezien, was het 19 procent, is nu 21 procent

je kunt volgens mij een evenredig deel btw aftrekken van de btw die je zelf ook berekent ( dus slechts een deel van 6% van de 21 (19) procent

Bericht: #2
11 okt 2012 18:00
Profiel

De optelsom van ALLE betaalde BTW min de optelsom van ALLE ontvangen BTW bepaald of je moet afdragen, vrijgesteld wordt of terugbetaald krijgt.

Bericht: #3
12 okt 2012 08:09
Profiel

miekevanzundert schreef:
voor ons 6 procent( kunstwerken)
lever je een illustratie aan een uitgeverij of zo, dus iets dat niet als vrije kunst wordt gezien, was het 19 procent, is nu 21 procent

je kunt volgens mij een evenredig deel btw aftrekken van de btw die je zelf ook berekent ( dus slechts een deel van 6% van de 21 (19) procent

Nee, Mieke, je kan de volledige btw terug vorderen en als je verkoopt via galeries kom je altijd in aanmerking voor de kleine ondernemers regeling.

Bericht: #4
12 okt 2012 08:55
Profiel WWW

O, dasmooi
Nou laat ik t uitwerken van de btw aangifte gelukkig aan mijn boekhouder over, dus ik heb er geen geld op verloren..

Bericht: #5
12 okt 2012 13:35
Profiel

Wel oppassen! Ik ken een kunstenaar, die zijn belasting door een boekhouder laat doen, maar die had niet door, dat de btw voor schilderijen 6 % is geworden! Dus ik zou er zeker even naar vragen... Het scheelt teveel om het maar te laten.

Bericht: #6
21 okt 2012 15:14
Profiel
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 6 berichten ]