Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 33 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende
 Lama topart 

Hoi mede kunstenaars,

hebben jullie ervaring met deze site, lama topart?
Ik ben benadert en wil graag weten of ik er goed aan doe om met deze mensen in zee te gaan.

Mvg. Esther te Marvelde

Bericht: #1
08 nov 2009 20:50
Profiel

Geen reacties, zou niemand het kennen?

Bericht: #2
04 dec 2009 23:05
Profiel WWW

Ik ken ze ook niet. Kan je ze googelen en zo wat meer te weten komen?

Bericht: #3
20 feb 2010 13:31
Profiel

Hi , ook ik ben benaderd, kan exto ons helpen?

Bericht: #4
09 apr 2010 13:23
Profiel

artline schreef:
Hi , ook ik ben benaderd, kan exto ons helpen?

Hallo,

Ik heb sinds mei vorig jaar een contract bij Lama Topart. Ik wilde het uitproberen. Inmiddels zijn er veel meer kunstenaars bij hun ingeschreven.

Je levert een schilderij in betaald opslag en verzekeringskosten voor een jaar en zij zetten je werk op hun site met de bedoeling om het werk zo vaak mogelijk te verkopen. Jij verkoopt het werk 1x voor de verkoop prijs waar Lama Topart 10 procent van ontvangt en de keren daarna krijg je 10 procent bij het doorverkopen. Je betaald per schilderij in mijn geval was dat 89 euro. Als je met hun in zee gaat zou ik rustig aan beginnen met 1 werk want je betaald per kunstwerk. Ik heb tot nu toe niks verkocht en ik wil eerst resultaat zien voor ik verder ga.

groet,

Lawrence Kwakye

Bericht: #5
22 apr 2010 08:36
Profiel

ik mis even het punt van je werk zo vaak mogelijk verkopen....wordt het vermenigvuldigd?

Bericht: #6
22 apr 2010 09:03
Profiel WWW

jee, wat een windhandel.

Voor zover ik begrijp:
  • De kunstenaar levert een werk in, en dat wordt door Lama in opslag gezet. De kunstenaar betaalt de opslag en de verzekering.
  • Tijdens dit jaar kan men het 'kopen'. Er wordt voor betaald, en het eigenaarschap gaat over op de 'koper', maar het werk blijft gewoon in diezelfde opslag.
  • Het werk kan verschillende keren worden doorverkocht op dezelfde manier. De prijs kan daarbij fluctueren; kan lager of hoger worden dan de eerste vraagprijs. De kunstenaar krijgt per verkoop een vergoeding: een percentage van het verkoopbedrag.
  • De titulair eigenaar kan het werk wel laten leasen (door zichzelf? maar zeker door derden). Die leasers nemen dan dus de verantwoordelijkheid over van opslag en verzekering.

Lama art doet dus de administratie en de strijkstok. Hun promotieinspanningen zijn niet in te schatten.

Kunstwerken als speculatiestukken, zoals opties, aandelen, goudprijs etc. Tjsa, ik neem aan dat het kán

Bericht: #7
22 apr 2010 10:04
Profiel

Ik heb goede ervaringen met LamaTopart. Ben als eerste gevraagd mee te doen.
De samen werking is goed. Ze zijn nog niet lang bezig vandaar dat het resultaat nog niet goed zichtbaar is.
Het zijn zeker geen oplichters.

Ik heb nu 10 doeken op de site waarvan een verkocht is. Op een ander doek is een optie opgenomen. Het zegt nog weinig maar het is zeker het proberen waard.

Bericht: #8
02 mei 2010 11:43
Profiel

Hallo mensen op het Forum,
Leuk te zien dat er over ons gesproken wordt. Jammer dat er soms al te snel een oordeel wordt uitgesproken. Een strijkstok hebben we niet. Als alles goed loopt hopen we er ooit van te kunnen leven zoals ook een galeriehouder doet. Alleen bij de galerie is de afdracht heel wat hoger.
Als de galerie zelf iets van jullie koopt en het weer verder verkoopt krijg je niks.
Wij proberen een soort auteursrecht in te voeren. In de wet ligt dat nu vast gelegd als "volgrecht". De wettelijke bepalingen zijn voor de kunstenaar niet echt erg boeiend. Er zitten nogal wat mitsen en maren aan.
Als je denkt dat het interessant is met ons in zee te gaan, komen we langs. Je leert ons kennen en onze achtergrond en filosofie. Het verplicht je nooit tot iets. We zullen je ook niet proberen over te halen. Je beslist altijd zelf en... Lawrence heeft nog wat van ons te goed. Hij was met Herman een van de eersten die het zag zitten. We ontwikkelen het concept steeds verder door en hopen goed voor jullie, kunstenaars zaken te doen. Dat vinden we niet alleen leuk om te doen maar misschien levert het ook nog wat op.
Vriendelijke groet,
Will de Hek Lama-TopArt BV
www.lama-topart.com

Bericht: #9
03 mei 2010 14:02
Profiel

Geachte mijnheer Will de Hek Lama-TopArt BV,

Het is windhandel. !!

Verder kunt U gevoegelijk het voorvoegsel TOP uit uw BV naam schrappen.

Gezien uw catalogus en vreemde praktijken.

Een vriendelijke groet van Hermanus

Bericht: #10
03 mei 2010 14:15
Profiel WWW

Beste Hermanus,
Het is niet de bedoeling dat er sprake is van windhandel. Jammer dat je het zo ziet en zo kort door de bocht een conclusie trekt.
Wat zijn de vreemde praktijken waar u op doelt?
En wat Tóp betreft, daarover kan ieder van mening verschillen.

Vriendelijke groet,
Will de Hek
Lama-TopArt BV

Bericht: #11
03 mei 2010 15:02
Profiel

Het verhandelen van kunstobjecten is sowieso windhandel.

Verders ...... wat is het nut van een fotocopie op linnen ?
Bedoelt U een giclee .......

Welnee ... proff. Kunstcritici hebben doorgaans wel een eensluidend oordeel.

Bericht: #12
03 mei 2010 15:20
Profiel WWW

Herman, als kunstenaar (neem ik aan) noemt het verhandelen van kunstobjecten windhandel. Wij delen die mening absoluut niet. De eeuwenlange handel in kunst weerspreekt dit toch wel echt.
Wij zien wel dat veelal de handelaren in kunst meer verdienen aan deze kunst dan degene die het gemaakt heeft. Wij willen deze scheefgroei proberen recht te buigen in de richting van de kunstenaar. Wat is daar mis mee?
Voor wat betreft de fotokopie: Dat is geboren uit de wens van een van de kunstenaars waarmee we contact hebben. Hij had een werk van zichzelf boven zijn bureau hangen. Dat verkocht hij maar hij miste het wel snel op die oude vertrouwde plaats. Dus liet hij een kopie op linnen drukken en hing die (misschien als schrale troost, maar wel tot zijn volle tevredenheid) op de plaats boven zijn bureau. Ook daar vinden wij niks mis mee, daarom hebben wij het in onze mogelijkheden ingebouwd. En laat nu de eerste kunstenaar daarna onmiddellijk hetzelfde willen, dus zo gek is het niet!
Will de Hek / Gert Butter
Lama-TopArt BV

Bericht: #13
20 mei 2010 13:57
Profiel

Ik las dat het alleen gaat om werken die een minimum koopprijs van 1000 euro hebben want het moet wel om top art gaan.

Wil je daarmee zeggen dat kunst daar onder niet top kan zijn?
Ik ken genoeg kunstenaars die hun werk voor minder verkopen omdat ze er gewoon niet meer voor willen vragen zodat hun kunst ook gangbaar is voor mensen met minder geld.
Maar als ze dat zouden willen er wel meer voor zouden kunnen vragen.
Is het dan evengoed niet goed genoeg?
Alleen omdat de kunstenaar de prijs laag wil houden?

Bericht: #14
20 mei 2010 14:33
Profiel WWW

Mijn naam is Hermaus ...... overigens ben ik geen kunstenaar maar schilder.

U doet zich vrij naief voor.

Hermanus heeft U niet nodig.

Bericht: #15
20 mei 2010 15:11
Profiel WWW

Hermaus?

Bericht: #16
20 mei 2010 18:08
Profiel WWW

biancaverheijen schreef:
Hermaus?

Figuur Hermanus is ietwat dyslectisch. Heb geen meelij. Het is tonneellspeel :!:

Bericht: #17
20 mei 2010 18:15
Profiel

Ja ..... Her Maus .... lijkt mij weer es wat anders. ..........

Exclusief en uitsluitend voor Top Art.

Mogen ze Her Maus lanceren en daar heel veel Euri's aan verdienen.

Uiteraard distancieert Hermanus zich van alles.

Mijnheer Top Art ..... wanneer komt U het atelier leegruimen ?

Bericht: #18
20 mei 2010 21:00
Profiel WWW

Groot nadeel vind ik dat je het werk voor een jaar kwijt bent. Dat is lastig als je een expositie hebt.
5 % verzekering premie vind ik fors. Voor een werk van pakhembeet 5000 e is dat al gauw 250 e.
Een expositie / transport verzekering is 3.5 %. Het lijkt er dus op dat de kunstenaar de premie betaalt + nog wat extra.
Ik vind het wel een principieel punt dat je al kunstenaar niet behoort te betalen (wat voor labeltje je er ook aan hangt) om iemand je kunst te laten verkopen. Behalve als het een percentage van de verkoop is (No cure, no pay)
Kan me niet echt voorstellen dat een kunstliefhebber hier interesse voor heeft. Die wil het zo snel mogelijk in huis hebben.
Het lijkt dus op een vorm van speculeren.
Het staat of valt met de energie die de verkoper er in stopt.
Wel aardig verzonnen trouwens.

Bericht: #19
21 mei 2010 11:34
Profiel

Hallo Peter,
We zouden graag wat werk van je op onze website hebben. Ziet er erg mooi uit. Komt waarschijnlijk ook omdat ik een groot liefhebber van Dali ben. Overigens is het niet alleen verzekering maar ook opslag! En het eerste jaar is inderdaad nog verder dan no cure no pay. Daarna kan je ook stoppen.

Bericht: #20
27 mei 2010 00:15
Profiel

Voor Hermanus,
Als je atelier voldoende kwaliteit heeft willen we je graag ter wille zijn.

Bericht: #21
27 mei 2010 00:16
Profiel

Altijd leuk om te horen dat iemand je werk leuk vindt. :)
En bedankt voor de verduidelijking en voor de uitnodiging.
Ik ben echter van menig dat het voor mij niet interessant is.

Niettemin succes gewenst

Bericht: #22
30 mei 2010 10:03
Profiel

lama-topart1 schreef:
Voor Hermanus,
Als je atelier voldoende kwaliteit heeft willen we je graag ter wille zijn.

Hahaha ..... Mijn atelier is goed geoutilleerd en van alle gemakken voorzien.

Alleen ..... U komt er niet in.

Bericht: #23
30 mei 2010 10:20
Profiel WWW

let op ze maken zelf uit wat interesant is . dat is al een minpuntje . er zijn er maar zat die willen komen . heb je ook gezien een halve dag in je tuin rondlopen voor negentig euro .

Bericht: #24
12 aug 2010 20:30
Profiel

Zou je eens uit willen leggen wat je bedoelt met een halve dag in je tuin rondlopen voor 90 euro?
Will.

Bericht: #25
02 sep 2010 14:28
Profiel
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 33 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende