|
|
|
Pagina 1 van 1
|
[ 3 berichten ] |
|
|
|
Wie heeft er ervaring met het internationaal verzenden van kunst? Ik heb een portret in gebakken klei gemaakt van een muzikant uit de VS en hij wil het kopen. Ik heb geen ervaring met het internationaal verzenden, dus kom graag in contact met kunstenaars die hun ervaring met me willen delen. Hartelijke groet, Inge Nierop
|
|
Bericht:
06 okt 2024 13:11
|
|
 |
|
|
Ik heb twee keer een schilderij naar Amerika gestuurd. De eerste keer, in 2009 meen ik, per koerier van post.nl. Na enig getelefoneer met post.nl (of hoe het toen ook heette) was het een fluitje van een cent. Ik moest een 6-bladig formulier downloaden en kreeg hulp bij het invullen aan de telefoon. De tweede keer (2022) met de Fedex. Hiertoe heb ik geprobeerd een account bij de Fedex aan te maken, maar ik werd gek van de hoeveelheid mails met aanwijzingen die ze stuurden. Bij 5 ellenlange mails kan je gewoon niets meer terugvinden. Bovendien had ik een kist laten maken en moest ik een formulier met de herkomst van het hout erbij doen. Als je niet wist waar het vandaan kwam moest je alle mogelijke landen noemen waar het vandaan zou kunnen komen. Uiteindelijk heeft een collega van me (ik werk in de postkamer van een groot bedrijf) het goed verpakt in een stevige kartonnen doos en kreeg ik toestemming om het via de Fedex account van mijn werkgever te versturen. Ik ben er twee maanden mee bezig geweest en er viel een gewicht van mijn schouders toen het eindelijk weg was.
Wel het werk vooruit laten betalen, inclusief verzendkosten.
Ik hoop dat dit je niet ontmoedigt, maar naast Engeland is de VS best wel lastig.
|
|
Bericht:
07 okt 2024 17:05
|
|
 |
|
|
Dank je, Ferry. Ik ben niet ontmoedigd, maar nu wel gewaarschuwd. De tijd er voor nemen dus. Ik ben ook op het spoor van ParcelParcel gekomen. Zij nemen wat zorgen over. In ieder geval papierwerk en zo. En dan met FedEx versturen. Ik ben bij Manutan een transportkist van Multiplex tegen gekomen, dat telt als non-wood, zeggen zij. Ik zal er nu- na jpuw verhaal- nog eens goed naar kijken. Ik vind het wel erg leuk dat de jazzmuzikant waar ik een beeld van heb gemaakt, het nu wil.kopen. dus mag wat tijd kosten. En tenotte betaalt de koper. Dank je voor je reactie
|
|
Bericht:
07 okt 2024 17:30
|
|
|
|
Pagina 1 van 1
|
[ 3 berichten ] |
|