Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 16 berichten ] 
 cursus blootmodel schilderen vrijgezellenfeest 

hallo,
voor een vrijgezellenfeest willen wij met de bruidegom en 12 vrienden een cursus naakt model schilderen volgen.
is er iemand die ons kan helpen?
wij willen dit graag houden op 14 mei.
idee is dit s'middags te doen, tijdsduur 1.5 a 2.5 uur hadden wij gedacht.
uiteraard is (hoeft niet) dit tegen betaling?

groeten robert, paul en ron.

Bericht: #1
17 maart 2011 21:59
Profiel

ik heb een beter voorstel: een sessie bodypaint, waar de heren elkaar beschilderen

lijkt me iets sportiever

Bericht: #2
18 maart 2011 09:17
Profiel

Wassenbeelden kunnen uitkomst bieden.

Bericht: #3
28 maart 2011 18:53
Profiel

ikki1 schreef:
hallo,
voor een vrijgezellenfeest willen wij met de bruidegom en 12 vrienden een cursus naakt model schilderen volgen.

Als het voor een lolletje is lijkt het mij leuker voor de heren om naar een striptease tent te gaan

Bericht: #4
28 maart 2011 19:51
Profiel WWW

of de dierentuin . paartijd

Bericht: #5
01 apr 2011 21:15
Profiel

Ikki ....van de zonnebrillen...?

Bericht: #6
04 apr 2011 18:48
Profiel

ach , als Robert Paul en ron willen mogen ze best in hun blootje staan hoor, dan zal ik ze wel schilderen..

Bericht: #7
04 apr 2011 19:35
Profiel

dat dacht ik wel

Bericht: #8
04 apr 2011 22:00
Profiel

ikki1 schreef:
hallo,

Zou dit evenement hebben plaatsgevonden? Je vraagt je af waar hun talent in zit?

Bericht: #9
24 jun 2011 11:44
Profiel

Eigenlijk wel vreemd. Bijna wekelijks geef ik cursus portret en model. In het geval van model is het aanwezige model, zowel vrouw als man, meestal naakt. Is niks vreemds aan en veel van onze collega's doen dat geregeld. Nu is er een groep heren die dat ook één keer willen meemaken en dat ook min of meer 'netjes' aan ons vragen en we schieten bijkans massaal in de stress. Bij wie zit er nu een steekje los?
Als Robert. Paul en Ron nog niet afgehaakt zijn, wat ik mij levendig kan voorstellen bij voorgaand gemurmel, wil ik best eens samen met hun de mogelijkheden bekijken. Maar helaas is de datum al verstreken en zullen we er nooit achter komen of het een serieus verzoek betrof.

Bericht: #10
04 aug 2011 01:00
Profiel

nou Ivo, beetje naief hoor. Ik zit met mijn nageslacht bijna wekelijks in de verslagen van vrijgezellenfeesten,
en ik geef ook geregeld workshops aan vrijgezellen feesten of andere combi's van mannengroepen,
en waar men behoefte aan heeft is platte lol en bier.
Jouw naaktmodel zou echt bloot hebben gestaan, letterlijk, aan onhebbelijk erotisch gestaar.
alleen al de term 'blootmodel' zegt genoeg.

Bericht: #11
04 aug 2011 09:37
Profiel

Heb 2x een workshop gedaan met een naaktmodel voor een groep met alleen mannen.
Een groep waren 17 heren die aardig luidruchtig waren. Ik hield mijn hart vast en was vastbesloten om het model direct te verwijderen als er teveel opmerkingen gemaakt zouden worden.
Tot mijn verbazing werd er geen enkele opmerking gemaakt. Ze waren wat onwennig en toen het model haar ochtendjas uittrok meer zoiets van " help en wat nu. Daarna gingen ze serieus aan het werk en waren alleen maar druk met verhoudingen en hoe zit het nu eigenlijk precies in elkaar. Of ze voor het eerst van hun leven een vrouw zagen. :) Aan het eind van de middag kwam vooral naar voren dat ze hadden geleerd op een andere manier te kijken en het erg leuk hadden gevonden.

Bericht: #12
26 aug 2011 07:50
Profiel

ja, dat is goed afgelopen, maar je hebt voor het model wel een risico genomen. Zij liep dat risico, jij niet.

ik persoonlijk heb geen vertrouwen in het leervermogen van iemand die inlogt als ikki1

Bericht: #13
26 aug 2011 08:33
Profiel

[quote="miekevanzundert"]ja, dat is goed afgelopen, maar je hebt voor het model wel een risico genomen. Zij liep dat risico, jij niet.

Bespeur ik hierin enige vorm van paternalisme.
Zo'n model is volwassen en heeft een eigen verantwoordelijkheid.
Ga er vanuit dat vooraf goed wordt afgestemd.
Bezint eer ge begint.
Andersom gebeurt het ook dat een dameskranje een naakte heer wil schilderen onder deskundige begeleiding.
En ik moet zeggen niet onverdienstelijk met veel expressie.

Bericht: #14
26 aug 2011 15:50
Profiel

Ik had van tevoren duidelijk met het model afgesproken dat als de sfeer niet prettig zou zijn of als zij zich er niet prettig bij zou voelen we er direct mee zouden stoppen. Ik voelde me wel degelijk verantwoordelijk voor haar.

Bericht: #15
26 aug 2011 16:11
Profiel

marchand schreef:
miekevanzundert schreef:
ja, dat is goed afgelopen, maar je hebt voor het model wel een risico genomen. Zij liep dat risico, jij niet.

Bespeur ik hierin enige vorm van paternalisme..

hoezo? een model stelt haar lichaam 'beschikbaar' voor serieuze tekenaars, niet voor een stelletje geile vrijgezellefeest heren.

ik snap dat liesbeth het model wel heeft voorbereid, dus ik zeg niet dat ze zich niet verantwoordelijk heeft opgesteld. Ze zegt dat ze zich mocht terugtrekken als de sfeer niet prettig was, maar dat is altijd pas duidelijk op het moment dat het model zich al heeft blootgegeven....

Bericht: #16
26 aug 2011 18:11
Profiel
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 16 berichten ]