Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 17 berichten ] 
 Geweldige kans! Kunst gezocht voor kunstveiling! 

Nucletron in Veenendaal, wereldwijd de nr. 1 op het gebied van brachytherapie voor de bestraling van patienten met kanker is een van de deelnemers aan de 20e Roparun, een 48 uur durende estafetteloop van Parijs naar Rotterdam waarmee geld wordt ingezameld voor het goede doel: zorg aan mensen met kanker, die niet voor reguliere vergoeding in aanmerking komt.
Van de deelnemende teams wordt verwacht dat zij naast de sportieve inspanning extra acties ondernemen om geld op te halen.
Nucletron doet dat met een sponsordiner op dinsdag 15 maart a.s. in Residence Rhenen. Het bedrijf wil daarmee extra geld inzamelen voor een speciaal project ter ondersteuning van verder onderzoek op het gebied van kankerbestrijding. Nucletron verwacht ruim 250 gasten op dit sponsordiner.

KUNSTVEILING
Op het programma staat onder meer een veiling (door ons aller Jaap Pilon!) van kwalitatief hoogwaardige 2 en 3 dimensionale kunst. Nucletron heeft ons gevraagd om hiervoor kunstenaars te benaderen die voor deze veiling werk willen inbrengen.
Zo werkt deze kunstveiling. Bedoeling is dat je je eigen minimumprijs voor het te veilen kunstwerk aangeeft (dus het bedrag dat jij er voor wilt hebben). Het bedrag dat daarboven wordt geboden (zonder maximum) gaat naar het project. De organisatie is bereid 5% daarvan naar de kunstenaar te laten gaan. Maar zouden wij het er met elkaar over eens kunnen worden dat we hier van afzien en dit bedrag ook naar het goede doel laten gaan! PR-matig kunnen we daar ook weer wat mee.
Wordt de door jou aangegeven minimumprijs niet gehaald, dan wordt het werk niet verkocht en krijg je het terug.

Planning
De planning is dat Nucletron rond 4 maart alle foto’s van de te veilen kunstwerken, met daarbij de minimale prijs, wil hebben. In het weekend van 12/13 worden de kunstwerken opgehaald. Verzoek om per omgaande, het liefst zelfs nog dit weekend, maar toch binnen een week, via info@kunstplatformveenendaal.nl te laten weten of jullie met jullie KWALITATIEF BESTE WERK aan deze veiling willen meedoen! Als jullie daarvan al (het liefst kwalitatief hoogwaardig!) fotomateriaal hebben, stuur deze dan mee.

Neem voor meer informatie even contact op met of Tineke Hake (0318-515729 of 06 50 50 5 321) of Theo Hendriks (06 41274832)

Bericht: #1
08 feb 2011 09:54
Profiel

Heb er al twee voor t goede doel dit jaar, is er eigenlijk al een teveel. Maar succes. Ik hoop dat er deelnemers komen, is inderdaad ook een heel goeie bestemming, maar of het een geweldige kans is voor de kunstenaar?

Bericht: #2
08 feb 2011 20:06
Profiel

Ach, de zoveelste kunstveiling

als jullie als vrijwilligers gewoon bij een supermarkt gingen werken, zou het waarschijnlijk net zoveel opleveren. Maar ja, niet zo glamoreus he?

Ik vind het netjes dat jullie er in ieder geval van uitgaan, dat de kunstenaar zijn elgen minimum prijs mag bepalen. Maar al te vaak wordt de kunstenaar gevraagd om een werk gratis af te staan.
Dat gebedel om die extra 5 procent vind ik weer minder.
wel eens van materiaalkosten, arbeidsuren en reiskosten gehoord?

en who the hell is jaap pilon?

Ik geef geregeld aan goede doelen: gewoon geld.
Geld dat ik heb verdiend met schilderen. Dat doe ik namelijk voor mijn inkomen.
Net als de bakker dat doet met brood.
Maar succes hoor.

Bericht: #3
08 feb 2011 21:17
Profiel

Goede doelen moe........

Bericht: #4
09 feb 2011 14:22
Profiel

ben ook ontzettend goede doelen moe

zeker door de ontwikkelingen van de laatste tijd - word er cynisch van (dus, ik zeg maar niks meer)

Bericht: #5
03 maart 2011 13:59
Profiel

Mevrouw Suzanne,
Uw eerste bericht hier op dit forum en dan met dit verhaal?
Wat een teleursstelling zal dat wel worden..
Ook hier heerst totale uitputting inzake goede doelen.
Al dat zuurverdiende geld blijkt steeds weer in de verkeerde zakken terecht te komen of om onopgehelderde redenen geheel niet op de plaats van bestemming aan te komen. Ondanks alle garanties, mooie praatjes en plaatjes.
Mocht u daar nog aan twijfelen?
Gaat u dan misschien zelf eens in Haïti kijken wat er allemaal NIET is gedaan met de honderden miljoenen die daarvoor zijn opgehaald.
Wel van uw eigen centjes gaan natuurlijk.

Bericht: #6
03 maart 2011 15:59
Profiel

Wat een rare antwoorden, dit is gewoon een zakelijke transactie. Je krijgt toch je eigen minimumprijs, als dat nu gewoon het bedrag is dat je voor het werk vraagt is er toch niets aan de hand. Die 5% zijn dan extra inkomsten bovenop je gewone prijs.

Ik zie niet hoe je hier over kan vallen.

Bericht: #7
05 maart 2011 13:59
Profiel

Beste Suzanne Hopelijk ben je niet geschrokken van de antwoorden, maar wij worden zo langzamerhand een beetje zuur van al die vragen van goede doelen bij deze beroepsgroep. Er wordt vaak vanuit gegaan dat kunstenaars blij moeten zijn dat ze iets voor mogen bijdragen voor een goed doel, want wij fröbelen toch zo graag. Een chique veiling voor kapitaalkrachtige mensen, waarbij iedereen betaald wordt, behalve de kunstenaars. Dat dit hier niet het geval is, is positief. Aan zo'n doel werk ik ook regelmatig mee, maar het moet wel in verhouding blijven. We kunnen elke week wel 2 doelen steunen en het wordt altijd gebracht als een geweldige kans. Daar gaan onze nekharen een beetje rechtop van staan.
Ondanks dit alles compliment dat je je hiervoor inzet en succes.

Bericht: #8
05 maart 2011 14:28
Profiel

ernadebie schreef:
Wat een rare antwoorden, dit is gewoon een zakelijke transactie. Je krijgt toch je eigen minimumprijs, als dat nu gewoon het bedrag is dat je voor het werk vraagt is er toch niets aan de hand. Die 5% zijn dan extra inkomsten bovenop je gewone prijs.

Ik zie niet hoe je hier over kan vallen.

Gaat het nu verder allemaal goed met U, ErnaDeBie?
Ik maak me namelijk toch ernstig zorgen om u.
Niet een beetje uit beleefdheid of zo;... neen, welgemeende zorgen.

Laat ik kort en duidelijk zijn:
Als dit soort aktiviteit zakelijk heet, mag u bij mij nog best wat bijlesjes komen nemen. Uw schellen zullen van de ogen vallen, uw blik verruimt zich en uw geest verademt....ja; dat soort dingen beloof ik dan wel....begrijpt u? Mijn bomen groeien namelijk tot in de zevende hemel en soms ook wel verder. Het zijn namelijk echte, onvervalste doorgroeibomen en geen woekerpolissen. Tja, u begrijpt het toch wel: daar ben ik nu maar mee gestopt...

En mocht u na de bijlessen, de reacties in dit topic toch nog rare antwoorden vinden, dan heeft u beslist: of een forse kluit malse boter op het hoofd, of heeft u altijd al moeite gehad om te relativeren.....of zoiets...Het is dan wel carnaval, maar het moet niet gekker worden.

Neen, ga er maar eens lekker voor zitten, is mijn advies.
En leest u het hierboven allemaal nog eens rustig door; laat het bezinken en wortel schieten, waar nodig.
Als u dan na uw eerste berichtje op Exto nog een bijdrage in de pot wenst te doen, dan kan dat ook nog; ....dat beloof ik u.
Als u ook maar weet dat ik hier geen klap te vertellen heb.
Zoveel moet wel duidelijk zijn.

U heeft, bij welk onvoorzien toeval ook, toch immers geen belang bij de voorgestelde aktie??? vraag ik me tenslotte vertwijfeld af...?
In dat geval geef ik mijn bijlessen ook niet gratis....
Tis maar dat u dat weet!

Bericht: #9
05 maart 2011 22:24
Profiel

Peter, wat lees ik jouw reacties graag!

Dit topic gaat natuurlijk al mis in de aankondiging: "Geweldige Kans"

met dank aan alle mutsen onder ons.

Bericht: #10
05 maart 2011 23:50
Profiel

Blij dat ik af en toe wat terug kan doen, Jan.

Bericht: #11
06 maart 2011 00:19
Profiel

terug doen? ten opzichte van wat Peter?

Bericht: #12
06 maart 2011 00:26
Profiel

janvanos schreef:
Peter, wat lees ik jouw reacties graag!

Dit topic gaat natuurlijk al mis in de aankondiging: "Geweldige Kans"

met dank aan alle mutsen onder ons.

dank aan de he mutsen en de she mutsen...

Bericht: #13
06 maart 2011 01:36
Profiel

Het zal inderdaad vreemd en pijnlijk overkomen als je met alle goede bedoelingen op het prikbord van Exto dit post; en je krijgt zulke reacties,
met een idee dat helemaal niet slecht is,

Ik denk, als je echt geld binnen wil halen voor een goed doel, vraag kunstenaars die straf verkopen: een Henk Helmantel, een Jeroen Krabbe, een Jan vayne - leuke grote namen,

Punt is; de kunstenaars voor wie het een vak is en geen hobby: .. de tijden zijn veranderd - we zijn ondernemers (19 % btw) ... het is een hard beroep geworden (strijd om te overleven, en, lukt dat niet: inleveren... - dat is: er bij moeten werken...tot je eigenlijk geen tijd genoeg meer hebt om je eigenlijke vak uit te kunnen voeren).
En dit zijn slechte kunsttijden... hoeveel galeries liggen wel niet op hun gat (en met hen de kunstenaars), en bestaan ze nog wel, verhogen ze hun prijzen. Het is ook hier crisis.

Ik hoop dat je goede deelnemers vindt, hier of elders (er zullen vast geinteresseerden zijn). Los van dit topic, gaat het plan neem ik aan, gewoon door.

Succes daarmee,

Bericht: #14
06 maart 2011 02:28
Profiel

Als ik het goed begrijp is het in dit geval ook niet de bedoeling dat je een werk gratis doneert. Het bedrag wat je zelf als minimum opgeeft (bijvoorbeeld het bedrag wat je ook overhoudt als een galerie een werk verkoopt), krijg je in ieder geval. Alles daarboven (-5%) komt ten goede aan het goede doel. Wanneer het zo is dat je schilderij meer oplevert, kun je dit bedrag als kosten opvoeren en verminder je je belastingaanslag (wat erg op kan lopen).

Ik ben zelf ook geen fan van doneren aan goede doelen, maar in dit geval gaat het toch echt niet ten koste van de kunstenaar. De gasten die op het diner komen, hebben hier waarschijnlijk al flink voor betaald, grote kans dat die graag nog meer geld willen sponsoren. Als ik het goed lees, wordt je werk nog opgehaald ook. Zo te lezen best een goede kans!

Ben benieuwd hoe de veiling is gegaan...

Bericht: #15
10 maart 2011 10:35
Profiel

http://www.roparunteam018.org/nieuws/bu ... ed-smaken/

Bericht: #16
07 jun 2011 21:01
Profiel

Grrrrrrr........grrrrrrrrr!!!!...
.....en ik kan desgewenst ook bijten...!!
En Burgemeester Elzinga...laat het u alvast lekker smaken
.....op kosten van anderen, tja zo kan ik het ook.

Weet u verder geen goede doelen meer?
Dan neemt u mij toch gewoon op in uw testament...

Bericht: #17
07 jun 2011 21:29
Profiel
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 17 berichten ]