Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen

Plaats een nieuw onderwerp Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 28 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende
 Kunstenaars gezocht 

Gezocht kunstenaars voor “De Wintersalon 2011” bij galerie Janssen & De Vries in het hartje centrum Culemborg middels een nieuw initiatief huur een muur. Slechts 10% commissie . Er zijn nog enkele plaatsen vrij. Voor deelname en ballotage zie http://www.galeriejanssenendevries.nl

Bijlagen:
R2.jpg
R2.jpg [ 336.69 KiB | 2510 keer bekeken ]
Bericht: #1
14 dec 2010 19:29
Profiel

http://www.walls.nl/doc/

Bericht: #2
14 dec 2010 22:29
Profiel WWW

Meneer de Vries toch!

Bericht: #3
15 dec 2010 10:53
Profiel WWW

Het concept “Huur een Muur” heeft als voordeel voor de kunstenaar is dat hij/zij bij verkoop slechts 10% commissie aan de galerie betaalt waar dat normaal 40-50% bedraagt. Bij “Huur een Muur” kun je al vanaf € 50,- een strekkende meter muur huren. Je kunt als kunstenaar dus zelf bepalen hoeveel meter muur/ruimte je wilt benutten en ook de positie in de galerie zelf bepalen. Er is voor deelname wel een lichte vorm van ballotage om de kwaliteit te waarborgen.

PS nog een vraag: voor welke tijd betaal je € 50.- is dat per uur, dag, week, maand of de hele periode...

en is die periode 'de vier seizoenen' dus 3 maanden?

en wat betekend lichte vorm van ballotage?

Let op... deze vragen zijn gewoon op het boven geschreven stukje (uit www.) gebaseerd en houden geen steken onder water in.

Bericht: #4
15 dec 2010 11:14
Profiel WWW

Het is voor de gehele tentoonstelling “De Wintersalon 2011”. Van 29-01-2011 t/m 26-02-2011 dus 4 weken all-in. Uitnodigingen, pers, opening enz. Het is de bedoeling 4 keer per jaar naast de regulieren tentoonstellingen en ten bate daarvan dit te organiseren. De ballotage is er om de kwaliteit van de tentoonstelling te waarborgen. Het werk moet aan bepaalde artistieke kwaliteiten voldoen die wij als galerie voor ogen hebben.

Bericht: #5
15 dec 2010 11:29
Profiel

Oké 13 dagen, zondags niet open... ballotage is mij duidelijk maar de 'lichte vorm' was ik benieuwd naar?

Bericht: #6
15 dec 2010 11:52
Profiel WWW

woensdag t/m zaterdag en koopzondagen. minimaal 17 dagen dus. in hartje centrum Culemborg.

Bericht: #7
15 dec 2010 12:04
Profiel

PS... deze topic is wat uit zijn verband gerukt... Boven het berichtje van Prema stonden twee e-mail berichten aan mij gericht... ik heb deze geplaatst zonder namen te noemen van herkomst. Ik hou van transparantie...

Opzich zou je dus kunnen zeggen dat het niemand schaad, behalve mijzelf omdat het nogal een grove aanval was. Hoewel het natuurlijk een mening van personen was en we in de woord vrij land leven (gelukkig maar) dus ja dat behoeft ook respect

Uiteraard kan ik de mails citeren ik denk dat dat binnen het kader van Exto wel mogelijk is...

Bericht: #8
15 dec 2010 12:09
Profiel WWW

Die waren ook geheel terecht. Je probeer mijn initiatief onderuit te halen door een link naar een andere galerie te plaatsen. En dat vind ik dus een grove provocatie . Als je ergens moeite mee hebt dan had je me dat ook persoonlijk kunnen mailen.

Bericht: #9
15 dec 2010 12:25
Profiel

Dat ligt er aan hoe je de link naar de wall A'dam interpreet... mij was het meer te doen om de aanhef 'een nieuw initiatief huur een muur.' Wat wordt er met een nieuw initiatief bedoeld... Van mij mag je vinden wat je wil over the Wall in A'dam...
Verder heb ik niets tegen dit soort initiatieven... De vraag is nu, waarom die eerste quote als aanval gezien wordt? betekend dat dat jullie galerie door dit concept al een tijdje behoorlijk aangevallen is?

Bericht: #10
15 dec 2010 12:50
Profiel WWW

Walls is louter en alleen een hanggalerie waar je 4 keer zoveel betaald en maar moet afwachten tussen welk werk je terecht komt en waar je in de galerie gepositioneerd word.
Wij doen dit om ook andere niet commerciële tentoonstellingen te kunnen blijven realiseren. Wij worden hier echt niet rijker van. Een soort nieuw cultureel ondernemen. Dat word ook steeds meer verwacht van de kunstsector. Ik heb niks tegen Walls. Maar het is om heel andere redenen werkzaam. Ik snap goed dat kunstenaars argwanend zijn als ze het woordje "huur" horen. Ik zelf ben ook van de transparantie en meen met dit initiatief ook heel transparant te zijn. Wat you see is what you get. En dat kun je niet van elke galerie zeggen.

Bericht: #11
15 dec 2010 13:10
Profiel

Kijk mooi...

touch schreef:
Van mij mag je vinden wat je wil over the Wall in A'dam... Verder heb ik niets tegen dit soort initiatieven...

Nou dat is ook niet helemaal waar, hier wil ik mijzelf tegenspreken. Het blijft natuurlijk een dure manier van je werk precenteren, dat weggelegd is voor de happy few, waardoor aanstormend talent in de kiem gesmoord wordt… misschien is het wel aardig om een stukje muur te doneren aan dat soort talend…

Bericht: #12
15 dec 2010 13:26
Profiel WWW

Als je goed naar de site kijkt krijgen bij ons jonge talentvolle kunstenaars niet alleen gratis en voor niks een muur maar zelfs een complete tentoonstelling met alles erop en eraan. Zie onze huidige tentoonstelling van de in dit jaar afgestudeerde Kunstenares Tamar Clasquin. Huur een Muur is juist bedoeld om dit soort kostbare tentoonstellingen te blijven organiseren.

Bericht: #13
15 dec 2010 13:44
Profiel

Mooi zo zijn we bijna klaar...

PS. succes met jullie initiatief...!

Bericht: #14
15 dec 2010 14:14
Profiel WWW

Deze reactie is het gevolg van de hierboven ontdrolde affaire, ik vind dat jammer maar ik vind het wel belangrijk dit hier te vermelden omdat vele van ons met deze galerie te maken gaat krijgen... hoe te handelen is dan de vraag? nou in iedergeval niet zoals ik dat doe want dat loopt uit de klauw...

Mijn naam Touch is geen pseudoniem het is gewoon mijn avatar iedereen weet wie dat is, de aannames waar jij het over hebt zijn vragen, niets meer niets minder... 13 dagen kan je over vallen dat is niet correct ik heb mij verteld... sorry. Maar de zondagen zijn voor Amsterdamse begrippen juist de dagen dat er veel bezoekers op de galerie zijn... hoe dat in Culemborg is weet ik niet (dus was dat ook een vraag) Ik kraak zeker geen andermans werk af... dat zou je in de vele jaren dat ik commentaar hier op Exto geef niet kunnen vinden... Jou initiatief vind ik ook lofwaardig zeker na jou uitleg van de vragen die ik had...

dus zoals ik al eerder zij succes met jou initiatief, en ik kom graag een keertje langs als ik in de buurt ben.

Bericht: #15
15 dec 2010 16:34
Profiel WWW

Erik, je bent er duidelijk op uit mij te beschadigen. Je kunt zo elk mailtje volledig uit zijn of haar verband trekken.

Bericht: #16
15 dec 2010 17:03
Profiel

Hou toch op. je wil toch niet dat ik ze nogmaals plaats... je hebt kunnen zien dat ze verwijderd worden... (staat ook in de voorwaarde) Maar als je mij toestemming geeft ze te plaatsen graag... (meld dat dan ook even bij Exto zodat ze ze laten staan)

Nee ik ben er niet op uit jou te beschadigen, waarom zou ik?

Bericht: #17
15 dec 2010 17:13
Profiel WWW

Wie zwijgt stemt in.

Als argeloze lezer die werkelijk een poging doet
om onpartijdig deze discussie te volgen
en van de helft verstoken blijft door het gewiste
moet ik toch wat doen.NU
Namelijk melden dat ik hier pijn in m.n maag van krijg.
Is dit een vooruitblik op de toekomstige gang van zaken?
Eten of gegeten worden?
(het is ook bijna etenstijd dat wel).

In deze branche zitten we met z'n allen om te beginnen
om een goede communicatiecursus verlegen.

Neutraler kan ik 't toch niet zeggen, dacht ik zo.

Bericht: #18
15 dec 2010 17:40
Profiel

Als er iets in een verkeerd keelgat schiet, is het moeilijk om de 'dingen' nog duidelijk te zien... zowel de ene en de andere kant... Hoe weer op het spoor te komen valt niet mee... een communicatiecursus is geen slecht plan, maar ja dacht je dat ik dat ging doen... ben je gek ik denk toch altijd dat het aan de ander ligt...

zijn er meer met dit gevoel :lol: erg hè.

Bericht: #19
15 dec 2010 17:54
Profiel WWW

in ieder geval zou ik de discussie per mail verder uitvechten - en dit topic houden voor waarvoor het bedoeld is,

en andere kunstenaars de gelegenheid geven hun eigen 'ding' te vinden van de galerie en de geboden gelegenheid,

Bericht: #20
15 dec 2010 17:57
Profiel

Nog drie quotes en dan hebben we een nieuwe pagina... dan is dit alweer vergeten... Ik vind het een mooi initiatief, vooral omdat aanstormend talend een kans krijgt... en ik hoop oprecht dat de toon die hier gezet is of was... spoedig tot een ver verleden zal behoren...

Bericht: #21
15 dec 2010 18:12
Profiel WWW

okee,
ja, dat is mooi voor die verse talenden

nu nog twee quotes,

Bericht: #22
15 dec 2010 18:14
Profiel

De soep wordt niet zo heet gegeten als ze wordt opgediend.

Bericht: #23
15 dec 2010 18:32
Profiel

ik bemerk dat ik niet de enige ben die interessante e mail ontvangt
kijk op gewoon mijn colum voor een communicatie cursus
en start een eigen blog waar de forumregels niet gelden

maar waar is waar H de V staat als een Bulldog achter zijn initiatief

Bericht: #24
15 dec 2010 22:31
Profiel WWW

galeriejanssenendevries schreef:
Als je goed naar de site kijkt krijgen bij ons jonge talentvolle kunstenaars niet alleen gratis en voor niks een muur maar zelfs een complete tentoonstelling met alles erop en eraan. Zie onze huidige tentoonstelling van de in dit jaar afgestudeerde Kunstenares Tamar Clasquin. Huur een Muur is juist bedoeld om dit soort kostbare tentoonstellingen te blijven organiseren.

Dus de huurders bekostigen de tentoonstellingen van de uitverkorenen.

Bericht: #25
23 dec 2010 00:50
Profiel
Plaats een nieuw onderwerp Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 28 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende