Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen

Plaats een nieuw onderwerp Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 22 berichten ] 
 Gezocht: kunstenaars voor tijdelijke exposities (gratis) 

Voor een regionaal ziekenhuis in de Leidse regio ben ik doorlopend op zoek naar kunstenaars/fotografen die interesse hebben in een tijdelijke expositie van 3 maanden. Vanaf juli 2011 is er weer volop plaats op meerdere plekken binnen het ziekenhuis.
Mail me voor meer informatie.

Bericht: #1
05 jul 2010 12:19
Profiel

Leuk initiatief!
Ik heb al eens eerder 'gehangen' met mijn papieren collages in het Revalidatie Centrum Amsterdam en toen waren de reacties van patienten erg positief. Stof tot nadenken, anders dan de eigen ziekte, is positief, denk ik.
Graag hoor ik dus nader over mogelijkheden en tijden.
www.yvettejansen-collages.com

Bericht: #2
07 jul 2010 10:32
Profiel

Bedankt voor je aanmelding. Ik ga je website bekijken en laat je weten of het geschikt is voor bij ons.

Bericht: #3
09 jul 2010 16:21
Profiel

wel jammer dat er niks op je site staat, is dat een vergissing?

Bericht: #4
10 jul 2010 10:10
Profiel

I am interested too. What kind of hospital ?

Bericht: #5
10 jul 2010 10:29
Profiel

piotr schreef:
I am interested too. What kind of hospital ?

ik ben geinteresseerd, als er verkoopmogelijkheden zijn

Bericht: #6
10 jul 2010 10:31
Profiel

hoe gaat dat met je site? kunnen we daar reageren?

Bericht: #7
10 jul 2010 11:25
Profiel

zo niet: ik ben geinteresseerd.

Bericht: #8
10 jul 2010 11:45
Profiel

there are always possibility's. it's different public and context by exhibiting in non gallery spaces.

Bericht: #9
10 jul 2010 12:02
Profiel

ja ja
er is een kans,dat er een miljonair met een gloednieuw huis met lege muren wordt opgenomen die helemaal valt voor mijn werk
die kans is er
maar , ik bedoel eigenlijk meer: is er iets geregeld..

Bericht: #10
10 jul 2010 13:20
Profiel

Om te beginnen: er staat niets op mijn site omdat ik me geregistreerd heb als geinteresseerde in kunst. Was er niet van op de hoogte dat je er dan ook meteen een site bijkrijgt.

Maar goed: het gaat om een regionaal ziekenhuis met zo'n 400 bedden. Ik beheer daar momenteel 5 locaties, nl de spoedeisende hulp, de radiologie (2 ruimtes), de centrale hal op de begane grond en de wachtkamer van de huisartsenpost, gelegen in de centrale hal. Al deze ruimtes zijn recentelijk volledig gerenoveerd.

Om deze ruimtes aan te kleden, want wit is ook maar zo saai, zoek ik doorlopend kunstenaars. Wij als kunstcommissie van het ziekenhuis, organiseren steeds exposities van ongeveer 3 maanden. Je legt je vast voor een bepaald kwartaal en ongeveer 6 weken van te voren wordt er een definitieve startdatum afgesproken, om ze de kans op lege muren zo klein mogelijk te houden.

Er wordt geen hanggeld gevraagt of betaald. We hebben een beperkt (eigenlijk geen) budget, dus er worden door het ziekenhuis ook geen aankopen gedaan. Uiteraard ben je als kunstenaar vrij om je werk te koop aan te bieden. Alle verkoop loopt via de kunstenaar zelf, het ziekenhuis vraagt in geval van verkoop 10% commissie. Daarmee bekostigen we voor een deel de verzekering die er is voor alle kunst. Houd er echter rekening mee dat mensen over het algemeen niet naar een ziekenhuis komen om kunst te kopen. Er wordt wel wat verkocht, afgelopen maand nog 3 werken, maar dat zijn de uitzonderingen. Maar je werk wordt wel blootgesteld aan een hele hoop mensen. De radiologie alleen al ziet zo'n 120.000 patienten per jaar en dat is aanhang en begeleiders niet mee geteld.

Hopelijk heb ik zo een hoop vragen beantwoord. Wie geinteresseerd is, kan me altijd mailen.

Bericht: #11
10 jul 2010 16:41
Profiel

Ben geinteresseerd.

Bericht: #12
10 jul 2010 17:34
Profiel

Thanks for you all information and can you provide email contact ? or mail me
to via web

http://piotr.exto.nl/site/reageer.php?t ... d=14270174

thanks

Bericht: #13
10 jul 2010 19:05
Profiel

Dag Veronique,

ik heb in principe ook belangstelling voor een expositie.

Aukje

Bericht: #14
24 jul 2010 21:40
Profiel

Ik ben ook geïnteresseerd om te exposeren.

Bericht: #15
24 jul 2010 22:29
Profiel

Dag Veronique,
ik heb ook interesse

Bericht: #16
25 jul 2010 00:20
Profiel WWW

Het is van de gekke dat men daar gratis mag hangen.

Het wordt tijd dat er een fikse vergoeding per schilderij tegenover staat.

Als U aangeeft dat het uitsluitend voor amateurs bedoelt is ..... dan is alles in de juiste verhouding.

Bericht: #17
25 jul 2010 15:42
Profiel WWW

Iedereen bedankt voor de aanmeldingen. Ik ga de websites bekijken en jullie horen van me.
Ik wil wel even melden dat 2011 intussen helemaal vol zit.

@Hermanus: geef je alleen kritiek of had je ook interesse in een expo?

Groetjes, Veronique

Bericht: #18
25 jul 2010 21:37
Profiel

veronique schreef:
@Hermanus: geef je alleen kritiek of had je ook interesse in een expo? Groetjes, Veronique

Een kleine selectie van het werk kan tijdelijk geexposeerd worden.
Vervoer en verzekering komt voor uw rekening.
Tevens is er een dagvergoeding per schilderij.

Ik denk niet dat U interesse hebt.

Nee ......... van uw kant moet alles gratis om de wanden te vullen.

Ik maak geen wanddecoratie's.

Bericht: #19
26 jul 2010 10:52
Profiel WWW

Hallo Veronique,

Ook ik heb interesse en houd me aanbevolen voor meer informatie.

HGroet,

Teresa Rietbergen

Bericht: #20
27 jul 2010 23:53
Profiel

Beste Veronique,
kunst kan een helende werking hebben en geeft enige afleiding. Dat een ziekenhuis aan beeldende kunst denkt is positief; dat er geen geld voor is vrijgemaakt geeft stof tot nadenken.
Het inrichten van een expositie vraagt veel en kost vaak meer dan energie alleen: lijsten, inlijsten, inladen, veilig vervoeren, uitladen, ophangen, uitlichten, ophalen, enz.; daar ben je zeker 4 dagen mee bezig.
Kunstenaars die gaan hangen of staan zouden op z'n minst een redelijke onkostenvergoeding moeten ontvangen. Dat de kunstenaar bij verkoop ook de verzekering bekostigd is natuurlijk ongehoord.

Bij een vergoeding van € 1000,- per 3 maanden voor ± 40 werken krijgt de kunstenaar ongeveer € 0,21 per werk per dag.
Als de kunstcommissie een werk zou aankopen voor dit bedrag gaan ook veel kunstenaars over de boeg; ik zou het dan in't ieder geval overwegen.
Zo bouwt het ziekenhuis een collectie op en worden de kunstenaars serieus genomen. Vaak is het belastingtechnisch ook interessant ( mits het kunstwerk in openbare ruimte hangt of staat.)
Als het zover is kun je mij noteren. Met vriendelijke groet: Harry Agema

Bericht: #21
29 jul 2010 11:50
Profiel

@Harry Agema, ik denk dat je me verkeerd begrepen hebt, alle kunst is verzekerd zolang het hier hangt, ongeacht of er werk verkocht wordt of niet. Ik wilde alleen maar illustreren dat we die 10% commissie niet zomaar vragen.
Voor wat betreft ons budget: het wordt wat moeilijk om te verkopen aan het personeel dat er geen geld is voor extra mensen en middelen (die in elk ziekenhuis heel hard nodig zijn), maar dat er wel kunst gekocht kan worden. Vandaar dat we er voor gekozen hebben het zo te doen. En blijkbaar vinden veel mensen dit prima, gezien de aanmeldingen die ik krijg.

Ik ga alle websites van de personen die zich aangemeld hebben opslaan en neem via hun website contact op. Ik heb geen zin meer in de zeer ongemanierde en ongefundeerde kritiek van 1 persoon, die als enige reactie op mijn vraag waarom hij zo fel reageert antwoorde, dat ik me mag schamen, omdat ik een professioneel(?) kunstenaar niet serieus neem.

Dit onderwerp mag wat mij betreft op slot.

Bericht: #22
30 jul 2010 11:36
Profiel
Plaats een nieuw onderwerp Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 22 berichten ]