|
|
Goedemiddag allen!
Ik ben een liefhebber van "moderne kunst" zonder daarbij gehinderd te worden door kennis van zaken. Ik koop regelmatig op veilingen en het komt ook voor dat ik werk in handen krijg dat ik niet thuis kan brengen. De puzzeltochten naar herkomst van werk en kunsternaar zijn zeker zo bevredigend als het oplossen van een kruiswoordpuzzel, zojuist heb ik via deze site een werk van Francy Stals kunnen "thuisbrengen".
Ik zit met een aantal hardnekkige vraagtekens die ik nog niet heb kunnen oplossen, onder meer een zgn "reversed glass painting", een tekening van een vrouwenhoofd, en een voorstelling van een poes die rechtstreeks een "camp"museum in zou kunnen...
Wie heeft er voor mij tips? een plaats waar ik mijn vragen kan droppen? Vraagbaaks te raadplegen?
Gaarne put ik uit jullie ervaringen.
Vriendelijke groet,
Martin de Groot
|
|
Bericht:
08 jul 2010 12:07
|
|
 |
|
|
Hallo Martin
Tja, je bent hier al op de goede plaats denk ik. Er zijn meer van dit soort fora te ontdekken. Het hangt er een beetje van af of je enige informatie via de veilig hebt ontvangen, wie de aanbieder was bijvoorbeeld. Wellicht kunnen andere kunstverzamelaars ook uitkomst bieden. En zolang je de volledige naam hebt van de kunstenaar kun je met hedendaagse kunst via google ook veel achterhalen. Veel kunstenaars hebben hun eigen site. Waarschijnlijk was je hier allemaal zelf al op gekomen. Misschien is een betere raad: uit de bron kopen, ofwel het atelier van de kunstenaar.
Groetjes, Ferry (Welke namen zoek je trouwens?)
|
|
Bericht:
08 jul 2010 14:14
|
|
 |
|
|
O je weet de namen juist niet geloof ik. Dan helpt een afbeelding misschien, maar het is wel zoeken naar een speld in een hooiberg...
|
|
Bericht:
08 jul 2010 14:22
|
|
 |
|
|
Als het om een glasschildering gaat ... zou het kunnen zijn dat het een werk betreft van een Joegoslavische naieve schilder.
_________________ [size=150]´De pretentie dat ik kunstenaar zou zijn ga ik uit de weg. Dat zullen kenners moeten uitmaken. Ik schilder slechts…´[/size]
|
|
Bericht:
08 jul 2010 14:56
|
|
 |
|
|
die speld zul je nooit vinden of je moet er toevallig op gan liggen
|
|
Bericht:
16 aug 2010 21:02
|
|
 |
|
|
Maak een goede foto en plaats hem hier.
_________________ Brighart,s Art for hope award ,in recognition and appreciation of the originality and quality ,Julika Gotte 2020
|
|
Bericht:
01 okt 2010 23:10
|
|
 |
|
|
Martin ,Er zijn ook wel schilders ,die aan de achterkant op het glas schilderen . Misschien gewoon een oproep plaatsen .Wie schildert op deze wijze .
_________________ Brighart,s Art for hope award ,in recognition and appreciation of the originality and quality ,Julika Gotte 2020
|
|
Bericht:
01 okt 2010 23:18
|
|
 |
|
|
Ik bedoelde Frank Kastelein .Hij schildert op deze wijze. Je kunt ook hem eens vragen of hij anderen weet ,die zo schilderen .
|
|
Bericht:
01 okt 2010 23:21
|
|
 |
|
|
Dag Margroo, Nog steeds op zoek? .... Kijk eens naar mijn site, misschien ....... Groet, Jacques
|
|
Bericht:
24 jul 2012 19:57
|
|
|