Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 9 berichten ] 
 Kunst gevraagd 

Onlangs werd het Animal Foundation Platform opgericht, dat tot doel heeft alle 106 stichtingen in Nederland die zich inzetten voor zwerfdieren met elkaar te verbinden.
Om deze stichtingen ook financieel te ondersteunen, organiseren wij een internet-kunstveiling.
Voor deze veiling zijn we nog op zoek naar een aantal kunstwerken die kunstenaars geheel of gedeeltelijk ter beschikking zouden willen stellen.
Angelique van 't Riet | info@animalfoundationplatform.nl .
Voor meer informatie: zie http://www.animalfoundationplatform.nl.

Bericht: #1
15 maart 2011 14:36
Profiel

je kunt m.i. beter vragen aan kunstkopers of ze werk af willen staan voor jullie goede doel...daar zit het geld....het is tegenwoordig nl. zo dat als je kunst kunt kopen je ook genoeg hebt om voor een leuk bedrag weg te geven.

Bericht: #2
15 maart 2011 15:12
Profiel WWW

rian schreef:
je kunt m.i. beter vragen aan kunstkopers of ze werk af willen staan voor jullie goede doel...daar zit het geld....het is tegenwoordig nl. zo dat als je kunst kunt kopen je ook genoeg hebt om voor een leuk bedrag weg te geven.

DEZE VIND IK GEWELDIG!!!!!!!

Bericht: #3
15 maart 2011 18:44
Profiel

Inderdaad..een heel vervelende constructie zoals die hier boven wordt beschreven. Op deze manier geven de kunstkopers namelijk helemaal niets. zij krijgen gewoon een goed kunstwerk voor hun geld. De enige die inlegt is de kunstenaar. Stuitend hoe men denkt over het werk van beeldend kunstenaars.

Bericht: #4
10 apr 2012 19:40
Profiel

De zoooooveelste stichting die zich opwerpt als ¨overkoepelende organisatie¨ en waar weer niemand om heeft gevraagd. Er is natuurlijk een uitgebreid stichtingsbestuur die uiteraard veel moet reizen.....jawel; bittere noodzaak. En intussen moet de stichting uiteraard door vrijwilligers worden gedraaid; want het mag verder niks kosten.
En er wordt vooral veel publiciteit maakt over (voor ons compleet oncontroleerbare) zaken uit de Oekraïne, Roemenië en Verweggistan.
Ook, maar wel voorzichtiger, wordt de PVV nog in beeld gebracht.
De hele site is gemaakt om de bezoeker de indruk te geven hoe onmisbaar de hulp is die men beweert te geven...aan wie ook weer?
Eigenlijk is men nog op zoek naar één ding:..... GELD!!!
Tuurlijk.
Een dood beest kun je misschien niet meer tot leven wekken, maar die kunstenaars...ach zijn toch altijd al blij met een doje mus!

Bericht: #5
10 apr 2012 22:01
Profiel

Soms wil ik best een prima werk weggeven wat toch op zolder staat te niksen. Maar afdankertjes vindt ik ten alle tijden uit den boze!!!
Maar ik beding wel, en dat verwacht ik eigenlijk als vanzelfsprekend van zo.n bestuur, dat ik mijn materiaal en de lijst netjes vergoed krijg.
Mijn tijd en het eenmalige ontwerp is dan mijn bijdrage = meer dan voldoende vind ik.

Ik reageer wel altijd met een duidelijke uitleg.
Omdat ik het verzoek te stom voor woorden vind eigenlijk.
in de hoop dat men zich daar eens over bezint.
Sommigen reageren daar stomverbaasd over!!!
En dan gaat het feest wat mij betreft niet door!!!
Ik zeg dat ook vriendelijk doch glashard.
Sommigen hebben inmiddels hun verzoeken geherformuleerd.

Bericht: #6
12 apr 2012 11:14
Profiel

t is natuurlijk een oud verzoek, van vorig jaar
dus we maken ons weer druk om niets

ik beding tegenwoordig, als ik al meedoe, dat ze mij niet meer dan een galerieprovisie berekenen, dat de opbrengst verder voor mij is, en dat ik een minimum prijs mag aangeven.

Bericht: #7
12 apr 2012 11:43
Profiel

Goed voorbeeld, Mieke.
Wij zijn er niet om koopjesjagende kunstkopers te financieren. Ik heb eens meegedaan en een werk gedoneerd. Het ging voor minder weg dan het minimumbedrag dat ik had bedongen. De veilingmeester negeerde de afspraak en hij hield duidelijk niet van figuratief werk; hij prees alle abstracte werken uitbundig aan. Ik vraag me af of ik het eigenlijk niet gewoon had kunnen terugtrekken.

Bericht: #8
14 apr 2012 18:10
Profiel

je had het werk terug kunnen nemen, want niet verkocht, want niet de afspraak. afspraken altijd op papier!
als is het maar een uitgedraaide mail. en dan de complete conversatie

Bericht: #9
14 apr 2012 23:06
Profiel
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 9 berichten ]