Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 7 berichten ] 
 Verhaal/Beeldtaal 

Verhaal/Beeldtaal, een kunsttraject naar de kern van jouw verhaal

Voor wie:
Ben jij amateur kunstenaar en wil je met je beeldend werk jouw eigen verhaal vertellen? Met collega’s praten over kunst? Ontdekken waar jouw inspiratie uit voort komt en hoe je die verbeeldt? Zien hoe jouw werk zich verhoudt tot de kunstwereld en waar je het presenteert? Dan is het traject Verhaal/Beeldtaal iets voor jou.

Werkwijze:
De kracht van dit traject zit in de collectieve bijdrage van de kunstenaars. We gaan met elkaar op zoek naar de kern van ons verhaal, bespreken elkaars werk aan de hand van beeldanalyses en kijken naar het verloop van ons werkproces. Door ateliers, musea en galeries te bezoeken leren we onze eigen positie in de kunstwereld te bepalen en deze te versterken. We filosoferen over de essentie van kunst, lezen over de schoonheid en het sublieme in de kunst en kijken kritisch naar de kunstgeschiedenis. We schrijven over ons werk en leren het op de juiste manier presenteren.

De kern van jouw verhaal:
De discussies, vragen en opdrachten dagen jou uit om op zoek te gaan naar jouw inspiratie en drijfveren. Waarom maak ik kunst? Wat wil ik uitbeelden? Waar vind ik inspiratie en hoe vertaal ik deze? Welke beeldtaal gebruik ik daarvoor? Waar sta ik nu in de kunstwereld en waar wil ik volgend jaar staan? Wil je antwoorden op al deze vragen? Neem dan deel aan het traject Verhaal/Beeldtaal en maak jouw statement middels je beeldend werk!

Doel:
Tijdens de 24 bijeenkomsten, die op zaterdagochtend plaatsvinden, word je begeleid om jouw beeldend werk steviger neer te zetten, in context te brengen met onderwerpen uit het heden en verleden en je eigen plek te veroveren in de kunstwereld.

Hooisteeg 4
5141 KH Waalwijk
06-21858387 (Nicolette Peters)

Start:
Het traject Verhaal/Beeldtaal begint zaterdag 10 september 2016, van 10.00 tot 12.30 uur, bij een minimale aanmelding van 4 deelnemers. Elke week is er een bijeenkomst, rekening houdend met de schoolvakanties.

Deelname:
Om je aan te melden voor het traject Verhaal/Beeldtaal stuur je mij jouw naam, adres, postcode/woonplaats, telefoonnummer en je discipline. Vermeld daarbij kort je motivatie. Ik nodig je dan uit voor een intake gesprek, waar je aan de hand van je beeldend werk je motivatie kunt toelichten.

Kosten:
Voor deelname aan de bijeenkomsten betaal je € 395,00. Dit is inclusief koffie en thee, atelier- en galeriebezoek, vaste begeleiding door beeldend kunstenaar Nicolette Peters en een aantal gastdocenten. Entree voor het museum is hier niet bij inbegrepen.

Waarom:
“Indien je vreugde wilt vermenigvuldigen, moet je haar delen” (Pythagoras).
Dit is de achterliggende gedachte waarom ik je wil begeleiden in dit kunsttraject. Het vinden van de kern van mijn eigen verhaal en het creëren van de beeldtaal die daarbij past, stelt mij in staat 'mijn stem' te laten horen.
Introvert als ik ben, bescheiden en niet op de voorgrond tredend, kan ik nu 'spreken' op een manier die bij mij past. Het heeft me mijn plek in deze wereld gegeven. De vreugde die daar uit voortvloeit wil ik delen, met jou.
Alle informatie die mij heeft geholpen tot de kern van mijn verhaal te komen om me in mijn beeldend werk uit te drukken, heb ik verzameld. Door het volgen van dit kunsttraject krijgt ook jouw verhaal een plaats in onze maatschappij.

Hartelijke groet,
Nicolette Peters

Bijlagen:
Opmerkingen bij bestand: Verhaal/Beeldtaal
logo vb.jpg
logo vb.jpg [ 940.33 KiB | 1332 keer bekeken ]
Bericht: #1
19 jul 2016 13:24
Profiel

Goed bezig Nicole. Het lukt maar niet om langs te komen.

Bericht: #2
19 jul 2016 14:11
Profiel

Geeft niets Mieke, komt vanzelf een keer goed.

Bericht: #3
19 jul 2016 20:52
Profiel

Momenteel staan 2 kandidaten ingeschreven voor het kunsttraject Verhaal/Beeldtaal. Bij een minimale deelname van 4 kunstenaars gaan we van start. Er is ruimte voor 6 deelnemers in totaal.

Bericht: #4
29 jul 2016 13:20
Profiel

nicolettepeters schreef:
Verhaal/Beeldtaal, een kunsttraject naar de kern van jouw verhaal

Voor wie:
Ben jij kunstenaar en wil je met je beeldend werk jouw eigen verhaal vertellen? Met collega’s praten over kunst? Ontdekken waar jouw inspiratie uit voort komt en hoe je die verbeeldt? Zien hoe jouw werk zich verhoudt tot de kunstwereld en waar je het presenteert? Dan is het traject Verhaal/Beeldtaal iets voor jou.

Werkwijze:
De kracht van dit traject zit in de collectieve bijdrage van de kunstenaars. We gaan met elkaar op zoek naar de kern van ons verhaal, bespreken elkaars werk aan de hand van beeldanalyses en kijken naar het verloop van ons werkproces. Door ateliers, musea en galeries te bezoeken leren we onze eigen positie in de kunstwereld te bepalen en deze te versterken. We filosoferen over de essentie van kunst, lezen over de schoonheid en het sublieme in de kunst en kijken kritisch naar de kunstgeschiedenis. We schrijven over ons werk en leren het op de juiste manier presenteren.

De kern van jouw verhaal:
De discussies, vragen en opdrachten dagen jou uit om op zoek te gaan naar jouw inspiratie en drijfveren. Waarom maak ik kunst? Wat wil ik uitbeelden? Waar vind ik inspiratie en hoe vertaal ik deze? Welke beeldtaal gebruik ik daarvoor? Waar sta ik nu in de kunstwereld en waar wil ik volgend jaar staan? Wil je antwoorden op al deze vragen? Neem dan deel aan het traject Verhaal/Beeldtaal en maak jouw statement middels je beeldend werk!

Doel:
Tijdens de 24 bijeenkomsten, die op zaterdagochtend plaatsvinden, word je begeleid om jouw beeldend werk steviger neer te zetten, in context te brengen met onderwerpen uit het heden en verleden en je eigen plek te veroveren in de kunstwereld.

Hooisteeg 4
5141 KH Waalwijk
06-21858387 (Nicolette Peters)

Start:
Het traject Verhaal/Beeldtaal begint zaterdag 10 september 2016, van 10.00 tot 12.30 uur, bij een minimale aanmelding van 4 deelnemers. Elke week is er een bijeenkomst, rekening houdend met de schoolvakanties.

Deelname:
Om je aan te melden voor het traject Verhaal/Beeldtaal stuur je mij jouw naam, adres, postcode/woonplaats, telefoonnummer en je discipline. Vermeld daarbij kort je motivatie. Ik nodig je dan uit voor een intake gesprek, waar je aan de hand van je beeldend werk je motivatie kunt toelichten.

Kosten:
Voor deelname aan de bijeenkomsten betaal je € 395,00. Dit is inclusief koffie en thee, atelier- en galeriebezoek, vaste begeleiding door beeldend kunstenaar Nicolette Peters en een aantal gastdocenten. Entree voor het museum is hier niet bij inbegrepen.

Waarom:
“Indien je vreugde wilt vermenigvuldigen, moet je haar delen” (Pythagoras).
Dit is de achterliggende gedachte waarom ik je wil begeleiden in dit kunsttraject. Het vinden van de kern van mijn eigen verhaal en het creëren van de beeldtaal die daarbij past, stelt mij in staat 'mijn stem' te laten horen.
Introvert als ik ben, bescheiden en niet op de voorgrond tredend, kan ik nu 'spreken' op een manier die bij mij past. Het heeft me mijn plek in deze wereld gegeven. De vreugde die daar uit voortvloeit wil ik delen, met jou.
Alle informatie die mij heeft geholpen tot de kern van mijn verhaal te komen om me in mijn beeldend werk uit te drukken, heb ik verzameld. Door het volgen van dit kunsttraject krijgt ook jouw verhaal een plaats in onze maatschappij.

Hartelijke groet,
Nicolette Peters

Bericht: #5
29 jul 2016 13:21
Profiel

Een derde kandidaat heeft zich aangemeld voor het kunsttraject Verhaal/Beeldtaal! Een aangename verrassing zo na mijn vakantie. Volgende week ga ik het intake gesprek afnemen. Nu nog één plaats vrij voor een kunstenaar die zijn werk wil bezielen met zijn persoonlijkheid en we kunnen van start.
Spannend!

Bericht: #6
22 aug 2016 16:38
Profiel

Met een vierde inschrijving voor het kunsttraject Verhaal/Beeldtaal is de start op zaterdag 10 september een feit. Zeer verheugd met dit resultaat mag ik me nu voorbereiden op de zoektocht die de kunstenaars aangaan, naar de kern van hun verhaal. Volg hun ontwikkeling op de Facebook pagina van Sein Vormgeving en laat je inspireren om verdieping in je beeldend werk te brengen.

Bericht: #7
04 sep 2016 11:43
Profiel
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 7 berichten ]