Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 1 bericht ] 
 atelier in frankrijk 

In voorjaar 2011 kocht ik een authentieke boerderij in midden Frankrijk, in de Creuse, rechts naast Evaux-les-Bains. De bedoeling is daar in de grote schuur ( 22 x 9 m ) een atelier te bouwen en dat kunstenaars daar komen met een groepje cursisten om daar les te geven.
Ik wil de plek delen met anderen.
Het is nog in een pril stadium en ik zoek enthousiaste mensen.
Het grote huis heeft nu 3 slaapkamers, straks 5. Er is 1 grote badkamer met toilet en 1 toilet beneden in het huis. Dus geen luxe gite per persoon met eigen douche of bad op de kamer. Wel een authentieke franse boerderij .
Het geheel moet betaalbaar blijven.
Ook is er gewoon 1 grote woonkeuken van 6x6 meter waar 8 tot 10 mensen aan tafel kunnen. Wel authentiek met grote openhaardplek waar een tegelkachel staat en een broodoven is. Geen plek voor rijke zich vervelende luxe verwende mensen maar wel een plek voor low – budget jongere mensen met talent.
De omgeving is schilderachtig mooi en er is veel rust en stilte, vrij gelegen en geen buren. In het kleine dorp zijn nog andere huizen te koop en voor je het weet is het daar een echte kunstenaars enclave!
Bij de boerderij is een halve hectare weiland dus campers of tenten kunnen er ook staan.
Als er een groep cursisten is zal er ook gekookt moeten worden en boodschappen gedaan. Dat moet de kunstenaar met groep allemaal zelf doen. Ook linnengoed e.d. zelf weer mee naar huis nemen. Ik zal daar zelf ( de eerste jaren) niet bij zijn om alles te verzorgen.
Ik zoek dus kunstenaars die warm lopen voor dit idee en zelf een groep leerlingen meeneemt, ook zoek ik iemand die wil koken en een groep verzorgen, huisbewaarder en beheerder zijn enz. En klussers die in ruil voor gratis verblijf een beetje willen werken.
De boerderij zou nu al gehuurd kunnen worden door een kunstenaar, ook een kunstenaar alleen of met gezin mee kan de hele boerderij huren. Een week de hele boerderij kost 495 euro. Met of zonder groep.
Neem als kunstenaar 8 betalende cursisten mee en je houdt er nog aan over ook !
Info : bramsax@zeelandnet.nl
Of : 0652717554

Bericht: #1
01 jun 2011 13:51
Profiel
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 1 bericht ]