Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 22 berichten ] 
 Expositieruimte Culemborg, Huur een Muur 

Huur een Muur is een nieuw initiatief van Galerie Janssen & De Vries in hartje centrum Culemborg. Voor een aantrekkelijk prijs vanaf € 50,- per strekkende meter muur is het al mogelijk te exposeren in een professionele galerie. Voor meer informatie zie http://www.galeriejanssenendevries.nl

Bijlagen:
flyer test met rand.jpg
flyer test met rand.jpg [ 874.43 KiB | 1883 keer bekeken ]
Bericht: #1
10 dec 2010 19:55
Profiel

Bij geluiden als huur een muur ben ik gelijk achterdochtig!

Bericht: #2
10 dec 2010 20:40
Profiel WWW

Beste Prema , Met dit soort zure opmerkingen kan ik weinig. Als je alleen maar de moeite had genomen om de site even te bezoeken was je wellicht tot een andere conclusie gekomen. Je naam zegt het al Prema- tuur

Henk de Vries

Bericht: #3
10 dec 2010 21:17
Profiel

"Huur een Muur"

En de volgende Kunst-Pief
licht zijn poot op.
Zet de welriekende geurvlag uit.

Oh nee,
voornoemde schepsels excelleren - Zittend.

Dukaten tellen'd,
zonder het 3-tal
overblijvers,

Verder uit-te-steken

Ave,

Den Mat

Bericht: #4
10 dec 2010 21:25
Profiel

Beste criticasters,

Het steekt mij dit soort vooroordelen te moeten lezen. Ik run deze galerie ruim drie jaar met veel verlies maar doe het uit passie voor de kunst. Ik fungeer als het ware als een niet gesubsidieerde culturele instelling in Culemborg. Ik vind erg storend dit soort ongefundeerde berichten te moeten lezen. Het is een feit dat ik nu puur en alleen om mijn kop boven water te houden dit initiatief onder zeer gunstige voorwaarden voor de kunstenaar (10% fee) heb ontwikkeld. Het voortbestaan van de galerie kan daarbij worden gewaarborgd en stelt mij in staat andere niet commerciële tentoonstellingen te blijven realiseren. Ik vind het erg beschamend dat sommige lieden zonder ook maar de moeite te hebben genomen zich verder te verdiepen, grievende uitspraken doen. Ik ben zelf beeldend kunstenaar en weet hoe moeilijk het is en hoe onevenredig hard de cultuursector geraakt wordt door de crises en de draconische bezuinigen. De galerieën en culture initiatieven vallen bij bosjes om. De tijden veranderen. De kunstenaars en galerijen hebben elkaar heel hard nodig. Denk eerst eens even na voordat je je bevooroordeelde gal spuwt.

Bericht: #5
10 dec 2010 22:24
Profiel

Beste meneer de Vries

ik heb de moeite genomen om verder te kijken
Bij huur een muur spreek ik uit ervaring, meestal is het zo dat de verhuurder wijzer, lees beter wil worden om de een of andere reden.
Bij u blijkt het ook zo te zijn dat het een stuk minder gaat.
Door deze nieuwe opzet probeerd u uit de problemen te komen dit gun ik u ook van harte, veel succes hiermee.

Lullig dat u mijn naam onderuit haalt om uzelf op te hemelen, dit zou ik ook kunnen doen, maar ach laat maar

Bericht: #6
10 dec 2010 23:06
Profiel WWW

Dat het voor een galeriehouder moeilijke tijden zijn is een understatement. Huur een muur, hoe direct de slogan ook is vind ik daardoor juist niet fout, het is eerlijk!
Ook begrijp ik heel goed dat het op kunstenaars als een rode lap werkt, de associatie hanggeldgalerie is zo gemaakt. Gevaarlijk wordt het als je de meters verhuurd ongeacht de kwaliteit. Dat lijkt me een punt die je goed in de gaten gehouden moet houden.

Bericht: #7
10 dec 2010 23:15
Profiel WWW

galeriejanssenendevries schreef:
De kunstenaars en galerijen hebben elkaar heel hard nodig.

dat denk ik ook,

galerie ziet er trouwens goed uit,

maar 50 euro per strekkende meter is wel fiks aan de prijs - hang je vier werken op - ben je 200 euro verder (per week, per maand?)

tjah, galeriehouders en kunstenaars hebben het beiden zwaar

Bericht: #8
10 dec 2010 23:18
Profiel

jb schreef:
Dat het voor een galeriehouder moeilijke tijden zijn is een understatement. Huur een muur, hoe direct de slogan ook is vind ik daardoor juist niet fout, het is eerlijk!
Ook begrijp ik heel goed dat het op kunstenaars als een rode lap werkt, de associatie hanggeldgalerie is zo gemaakt. Gevaarlijk wordt het als je de meters verhuurd ongeacht de kwaliteit. Dat lijkt me een punt die je goed in de gaten gehouden moet houden.

ook ja,

je wilt wel de garantie niet tussen knutselwerk te komen hangen -

maar als ik de site zo zie, valt dat zeer mee

Bericht: #9
10 dec 2010 23:20
Profiel

Beste Prema,

Ik geloof dat u de gene bent die de eerste steen heeft geworpen. Ik spreek ook uit ervaring. Bij meerdere tentoonstellingen bij een vergelijkbaar initiatief te Amsterdam ben ik er als kunstenaar wel degelijk beter van geworden. En dat was dus wel een ordinaire kunst-outlet. Wij hanteren redelijk strakke ballotage. Wij als galerie hebben ook een naam hoop te houden. Dus uw aanname betwist ik. Ik hoef van de galerie niet rond te komen. Ik kan hem namelijk ook gewoon dicht gooien en verhuren aan een commerciële ondernemer of frietboer. Dat levert in potentie aanzienlijk meer op. U gaat er kennelijk van uit dat je als galerie een filantropische instelling moet zijn. Vreemd, u geeft uw werk toch ook niet gratis weg? Dat u nare ervaringen met galerieën heeft gehad kunt u mij niet aanrekenen.

Bericht: #10
10 dec 2010 23:37
Profiel

galeriejanssenendevries schreef:
Beste Prema,

Ik geloof dat u de gene bent die de eerste steen heeft geworpen. Ik spreek ook uit ervaring. Bij meerdere tentoonstellingen bij een vergelijkbaar initiatief te Amsterdam ben ik er als kunstenaar wel degelijk beter van geworden. En dat was dus wel een ordinaire kunst-outlet. Wij hanteren redelijk strakke ballotage. Wij als galerie hebben ook een naam hoop te houden. Dus uw aanname betwist ik. Ik hoef van de galerie niet rond te komen. Ik kan hem namelijk ook gewoon dicht gooien en verhuren aan een commerciële ondernemer of frietboer. Dat levert in potentie aanzienlijk meer op. U gaat er kennelijk van uit dat je als galerie een filantropische instelling moet zijn. Vreemd, u geeft uw werk toch ook niet gratis weg? Dat u nare ervaringen met galerieën heeft gehad kunt u mij niet aanrekenen.

beste meneer de Vries, laat maar !

Bericht: #11
10 dec 2010 23:47
Profiel WWW

kan je ook kubieke meters frisse lucht huren ?
want het stinkt toch wel een beetje hier

Bericht: #12
11 dec 2010 02:46
Profiel WWW

. Bij “Huur een Muur” kun je al vanaf € 50,- een strekkende meter muur huren. Je kunt als kunstenaar dus zelf bepalen hoeveel meter muur/ruimte je wilt benutten en ook de positie in de galerie zelf bepalen. Er is voor deelname wel een lichte vorm van ballotage om de kwaliteit te waarborgen.

hoelang voor die euros?

Bericht: #13
11 dec 2010 02:56
Profiel WWW

Van 30-01-2011 t/m 26-02-2011. (vier weken all in; opening, uitnodigingen (625), advertenties, pers, netwerk, onderhandeling,verzekering, gas/electra,hypotheek,incasso risico derde, beveiliging, manuren etc.,

Bericht: #14
11 dec 2010 04:30
Profiel

beste henk ik vermoed dat ik niet door jouw ballotage kom
en dat je alle kritiek spuugzat bent
maar ik denk dat je vooral een entrepeneur bent

Bericht: #15
11 dec 2010 13:03
Profiel WWW

Huh? Ben ik nou gek of zijn nu ook alle bijdragen van Touch verwijderd?

Bericht: #16
16 dec 2010 14:45
Profiel

die staan in ander topic Grietje - onderdeel hierboven - prikbord gevraagd

Bericht: #17
16 dec 2010 18:03
Profiel

Oh, gelukkig :-)
Paranoia word ik ervan!

Bericht: #18
16 dec 2010 18:39
Profiel

Waar ik benieuwd naar ben Henk, is hoe de aanloop in jullie galerie is. En of er een goede klantenkring opgebouwd. Dit zijn zaken die geen verkoop garanderen maar wel de kans daarop wat groter maken.

Bericht: #19
18 jan 2011 19:46
Profiel

ik kan het na 29 januari vertellen , dan is de opening geweest.
ik heb muur G

Bericht: #20
18 jan 2011 20:07
Profiel

Ben benieuwd Mieke. In elk geval succes gewenst!

Bericht: #21
18 jan 2011 21:06
Profiel

Citaat:
Waar ik benieuwd naar ben Henk, is hoe de aanloop in jullie galerie is. En of er een goede klantenkring opgebouwd. Dit zijn zaken die geen verkoop garanderen maar wel de kans daarop wat groter maken.

Ik ook. Eerlijk gezegd heb ik er nog nooit iemand binnen gezien, en heb ik tot nu toe ook de indruk dat er lang niet altijd iets te zien is. Het zou mooi zijn als dat nu anders wordt. Ik hoop het voor je, Mieke! Ik kom in ieder geval kijken ;-)

Bericht: #22
21 jan 2011 00:47
Profiel
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 22 berichten ]