Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 1 bericht ] 
 Het woord verbeeld 

Zo'n 20 jaar geleden maakte ik n.a.v.: 'Het groot gezinsverzenboek' (een bloemlezing over leven, liefde en de dood) van J.Deleu en uitgever Lannoo -Tielt, een 500-tal schetsen op a4 formaat.

Deze schetsen stonden aan de wieg van zo'n 15 bladen grafiek (hoofdzakelijk etsen) waarbij ik de tekst in boekdruk door een bibliofiele boekdrukker liet drukken op een correx proefpers in oplage van slechts 50 . // formaten: 40x50cm // 50x40cm en 30x40cm // 40x30cm

Natuurlijk benaderde ik de nog levende dichters voor de auteursrechten en kon ik zo ook 3 dichters vragen het gedicht te signeren.

De serie was een groot succes, en werden aangekocht door Rijksmuseum Meermanno Westreenianum (Museum van het boek), de stadsbibliotheek van Haarlem, de Openbare bibliotheek van Amsterdam en het Letterkundig museum Den Haag. Ook veel particulieren kochten losse bladen uit de serie.

Het raakte echter in de vergetelheid en ik wil het graag nieuw leven inblazen:
PFFFFFFFFFFFFFFFFT!!!
Bij deze dus.
Voor Ballade betaalt u slechts € 175,- (zonder lijst)
Op mijn site vindt u er meer, maar zonder tekst. Ik kan u het natuurlijk ter orientatie [attachment=0]ball.jpg[/attachment]wel als bijlage toesturen

Bericht: #1
23 sep 2009 10:52
Profiel
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 1 bericht ]