Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 1 bericht ] 
 Interview met Marqueritte Clasquin 

Naam: Marqueritte Clasquin
Opleiding: autodidact
Discipline: schilderen, acrylverf en gemengde technieken
Extosite: http://www.marqueritte-clasquin.nl

Bijlage:
foto M.jpg
foto M.jpg [ 44.67 KiB | 3363 keer bekeken ]
Dieren zijn dé inspiratiebron van Marqueritte.
Door haar zorg om hun welzijn en toekomst hoopt zij met haar kunst kinderen, ouderen en eigenaren van dieren bewust te maken van al het dierlijk leven op onze planeet. Dat als wij daar zo mee om blijven gaan als nu, zullen onze kleinkinderen dieren alleen maar in boeken en op internet kunnen zien.

Hoe groot haar zorg daarvoor is blijkt wel uit het feit dat ze precies weet te melden dat er tussen de 200 en 300 neushoorns per dag gedood worden voor hun hoorns alleen, vanwege de overtuiging dat de hoorn een medische werking heeft, bv als afrodisiac.
Zo geeft zij geld aan de David Shepherd Foundation, een organisatie die alles in het werk stelt om stroperij tegen te gaan. Basis van deze bewustwording zal ongetwijfeld de door haar in Afrika doorgebrachte jeugd zijn. 25 jaar lang woonde zij daar en nu wil ze wat teruggeven aan de wereld dus schilderen en dan schenken aan een goed doel.
Bijlage:
Five is a crowd 35.jpg
Five is a crowd 35.jpg [ 48.1 KiB | 3363 keer bekeken ]

Naast uitheemse dieren is zij ook bijzonder gecharmeerd van de dieren die zij tegenwoordig rondom zich heeft in haar huidige habitat Friesland. Zowel het landleven als vee worden met liefde weergegeven en ook kan er, in opdracht, een schitterend portret van uw huisdier worden gemaakt.
Bijlage:
facebook cat large.jpg
facebook cat large.jpg [ 37.65 KiB | 3363 keer bekeken ]

Vanwege een spier- en zenuw ziekte zit Marqueritte in de WAO en moet rustig aan doen. Het beetje energie dat zij heeft geef ze graag aan haar dieren en het schilderen daarvan.
Daarbij maakt ze gebruik van acrylverf omdat dit van zichzelf een snel drogend medium is, maar wat, indien gewenst ook met toevoegingen naar langzaam drogend omgezet kan worden.
De toepassing van heldere kleuren heeft daarbij haar voorkeur en sinds kort maakt zij ook gebruik van de acryl verfstift, een nieuw product uit Duitsland.
Bijlage:
Need hugging too.jpg
Need hugging too.jpg [ 70.51 KiB | 3363 keer bekeken ]

Voorheen stond zij wel op markten maar vanwege het vele werk en de nodige hulpvraag doet zij dat niet meer.
Daartegenover staat dat ze een deal heeft met het bedrijf Project Bubble die de schilderijen thuis ophaalt, verpakt en naar bestemde locatie, dwz. een luxe Hilton Hotel, waar dan ook in Europa, brengt.
Na een expositie van een maand wordt het werk weer opgehaald en naar haar terug gebracht naar.

Thuis heeft zij een kleine ruimte waar de werken hangen maar vanwege haar ziekte heeft het geen zin om dat te adverteren aangezien ze meestal de kracht niet heeft om op het moment dat het nodig is, voor het bezoek op te staan. Op afspraak is een bezoek echter altijd mogelijk.
Regelmatig komen er ook mailtjes binnen van mensen die haar werk op exto hebben gezien.
Bijlage:
foto thuis.jpg
foto thuis.jpg [ 52.28 KiB | 3363 keer bekeken ]

Op mijn vraag wat zij heel graag voor elkaar zou willen krijgen met haar werk in aanzien tot haar inspiratiebron antwoord zij: “Net als iedereen wil ik ook wel graag wat bekendheid krijgen in het buitenland, wie wil dat nou niet,,,,,en ik zou wel een zelf bij een opening van mijn expositie willen zijn, maar ik snap ook dat mijn lichaam dat niet wil.
Mijn grootste wens is toch dat mensen meer bewust te raken van het feit dat dieren, o.a. huisdieren, geen wegwerp objecten zijn. Ik schaam me dood als het weer vakantie is en dieren weer naar het asiel gebracht -of gewoon in het bos achtergelaten worden.
Je zou denken we wonen toch in een beschaaft land? Maar ja, kennelijk toch niet.
Ik vond de dierenpolitie zo’n slecht idee nog niet; dus laten we met z'n allen een beetje de dierenpolitie zijn en zie er op toe dat dieren goed behandeld worden, net zoals wij dat ook willen. Ik dank u zeer.”
Bijlage:
Diego klein 25.jpg
Diego klein 25.jpg [ 45.69 KiB | 3363 keer bekeken ]

Over exto Marqueritte in ieder geval bijzonder te spreken. “Ik vind dat ze er alles aan doen om de sites en mooi en professioneel eruit te laten zien”, aldus de kunstenares.

Heeft u nog een vraag aan Marqueritte? Stel deze hier.

Riann

Bericht: #1
14 apr 2013 11:16
Profiel
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 1 bericht ]