Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 3 berichten ] 
 interview met Renée Middelkoop 

Naam: Renée Middelkoop
Opleiding: Kunstacademie IKO, richting fotokunst
Discipline: schilderen, schrijven en poëzie
Site: http://www.reneemiddelkoop.exto.nl
Bijlage:
Renee Middelkoop.jpg
Renee Middelkoop.jpg [ 27.3 KiB | 2601 keer bekeken ]
Geïnspireerd door het leven zelf ziet Renée in alles wat zij meemaakt wel een aanleiding om creatief aan de slag te gaan en men ziet haar als digitaal en grafisch kunstenaar.
Niet alleen fotografeert Renée veel en vaak, zij gebruikt deze foto’s soms ook als begin bestand van digitale kunst. Daarnaast start zij haar ontwerpen regelmatig met een zgn. lege file, hetgeen resulteert in digitale grafische kunst.
Bijlage:
Copenhagen_24x30.jpg
Copenhagen_24x30.jpg [ 42.53 KiB | 2601 keer bekeken ]
Ieder werk, zegt ze, heeft eigenlijk zijn eigen specifieke belang omdat het samenhangt met beleving en gevoel, gerelateerd aan een bepaald moment. En ieder moment is belangrijk omdat het maakt je tot wat je bent.

Op mijn vraag in hoeverre zij ervaart dat de digitale kunst (al) is geïntegreerd tussen de andere disciplines in de kunstwereld antwoord Renée: “Digitale kunst als fotografie is inmiddels nagenoeg volledig geïntegreerd. Fotobewerking die figuratief blijft ook.
Bijlage:
Fly away.jpg
Fly away.jpg [ 29.69 KiB | 2601 keer bekeken ]
Het bewerken tot abstract en vrije vormen echter, is daar amper in opgenomen Ik denk dat dát voortkomt omdat menigeen niet begrijpt hoe het gemaakt wordt.”

Naast haar kunstenaarschap beoefent zij ook nog haar fotografie dmv. portretseries van mens en dier en het fotograferen van evenementen. Dit genereert in ieder geval extra inkomsten.
Bijlage:
Free_24x30.jpg
Free_24x30.jpg [ 16.49 KiB | 2601 keer bekeken ]
Renée profileert zichzelf via haar eigen websites, sociale media als LinkedIn, Xing, Facebook en uiteraard via exposities. Ook is ze lid van een kunstenaars collectief Dutch Art & Design Salon in ’s-Hertogenbosch, waar een aantal van haar werken hangen.
Bijlage:
Rise of Atlantis_24x30.jpg
Rise of Atlantis_24x30.jpg [ 46.74 KiB | 2601 keer bekeken ]
Sinds kort heeft zij op facebook een groep gestart ‘Veiling van Renée’ waarop zij Art prints veilt. Dat is niet alleen een mogelijkheid om wat extra naamsbekendheid en inkomsten te genereren. “Het is ook erg leuk om mijn werk toegankelijk te maken voor het grote publiek” aldus Renée.

Via andere kunstenaars is ze bij Exto terecht gekomen, maar doet momenteel niet zoveel met haar site omdat het haar geen eenduidig beeld in het effect geeft. Daartegenover staat dat ook haar eigen website niet veel ge-updated wordt daar zij momenteel in een kleine impasse zit en zoekende is naar: "hoe nu verder?!"

Heb je nog een vraag aan Renée? Stel deze hier

Rian van Nieuwkerk

Bericht: #1
21 sep 2012 08:35
Profiel WWW

Wat leuk Renee om jou hier tegen te komen. Ik heb een aantal werken van je gezien en ik ben erg onder de indruk. Digitale kunst? Jouw werken hebben mij laten inzien hoe je jezelf daarin kan onderscheiden. Succes Renee!

Bericht: #2
23 sep 2012 17:48
Profiel

Wat leuk dit interview. En zeer herkenbaar voor mij door Rian geschreven. Zij heeft mij namelijk ook een keer geïnterviewd op Exto.

Bericht: #3
26 sep 2012 19:31
Profiel WWW
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 3 berichten ]