Bijlage:
Knipsel2-1.jpg [ 6.45 KiB | 4048 keer bekeken ]
Midden in de binnenstad van Alkmaar vindt u sinds 2005 Galerie Alkmaar.
In deze galerie voor hedendaagse figuratieve kunst krijgen jonge en gevestigde kunstenaars van binnen en buiten de regio de mogelijkheid hun werk voor een breed publiek te tonen en toegankelijk te maken.
Bijlage:
expositie-2-sept-22-okt-2011.jpg [ 16.05 KiB | 4048 keer bekeken ]
Dat de ligging van de galerie een grote toestroom van potentiële kopers genereert is daar debet aan. Niet alleen de vaste klanten maar ook het winkelend publiek en de toeristen die de binnenstad van Alkmaar komen bezichtigen, vinden hun weg naar binnen.
Bijlage:
expo-2-september-22-oktober-2011.jpg [ 24.83 KiB | 4048 keer bekeken ]
Om de 6 weken stelt Tanja Hollenberg, galeriehoudster, samen met Erik- Jan Vaandering, wiens werk een prominente plek inneemt in de galerie, een nieuwe tentoonstelling samen.
“Wat mij persoonlijk vooral voldoening geeft is het samen brengen van bijzondere werken zodat men verrast word door de schoonheid van kunst”, aldus Tanja Hollenberg. “En”, zo voegt zij daaraan toe: ”schoonheid is niet elitair. Ik houd nu eenmaal van mooie dingen dus mijn persoonlijke voorkeur speelt wel mee, maar we combineren werken die elkaar onderling versterken en optimaal doen uitkomen”.
Bijlage:
expo-2-sept-22-okt-2011.jpg [ 14.77 KiB | 4048 keer bekeken ]
Natuurlijk is de galerie ook tijdens de kunst10daagse Bergen open , 21 t/m 31 oktober, maar een groot gedeelte van de collectie nieuwe werken van Erik-Jan Vaandering zal geëxposeerd worden in Restaurant Gorter te Bergen (hoek Breelaan/Russenweg). Deze zeer druk bezochte 10 dagen zijn een absolute must voor kunstliefhebbers.
Bijlage:
Image1.jpg [ 39.28 KiB | 4048 keer bekeken ]
Daarnaast is er alweer een volgende expositie gepland en wel van 5 november t/m 31 december 2011. Tijdens deze expositie tonen 5 bijzondere kunstenaars hun werk.
Voor meer info: zie bij exposities en de site van Galerie Alkmaar.
Rian van Nieuwkerk, eindredacteur Kunstnieuws.nl