Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 3 berichten ] 
 Interview met Simone Prins-Olij 

Naam: Simone Prins-Olij
Opleiding: Autoditact
Bijlage:
zeepaardjes 70 x 70 x 25.jpg
zeepaardjes 70 x 70 x 25.jpg [ 36.19 KiB | 9788 keer bekeken ]

Wie of wat inspireert jou in je werk?
De natuur. De natuur geeft mij zoveel inspiratie, de schoonheid en rust, vooral vogels hebben mijn aandacht maar eigenlijk alle dieren.

Waar komt bij jou die liefde voor de natuur vandaan had je dat als kind al?
Mijn liefde voor de natuur komt omdat ik ben geboren en getogen ben op de rand van natuurgebied "Wormer en Jisperveld". Als kind zat ik vaak in mijn roeibootje te genieten van al dat moois wat de natuur te bieden heb. Dieren te observeren, het gedrag, de blik in hun ogen en houding fascineert mij nog steeds, in mijn werken probeer ik de dieren zo natuurlijk mogelijk neer te zetten. Dieren en de natuur betekenen voor mij: eerlijkheid, puur en geen verspilling…
Bijlage:
neushoornvogel 35 x 50 x 25.jpg
neushoornvogel 35 x 50 x 25.jpg [ 30.06 KiB | 9788 keer bekeken ]

Werk je volgens een bepaalde methode?
Nee ik werk niet volgens een bepaalde methode, ik maak mijn kunstwerken van drijfhout, als ik op het strand loop en ik zie mooie vormen van drijfhout liggen dan zie ik al meteen voor me wat het gaat worden. Eenmaal thuis wordt alles gewassen, gedroogd en gesorteerd.

Is er een werkstuk wat je nooit wilt verkopen en zo ja waarom niet ?
Alle werkstukken zijn te koop: het geeft mij zeer veel voldoening als mensen een stuk van mij kopen, in de wetenschap dat ze er net zo graag naar kijken als ik zelf doe. Graag deel ik mijn liefde en passie voor dieren in de vorm van drijfhout met iedereen!

Welk werk is voor jou belangrijk en/of neemt een speciale plek in? Niet een speciaal. Het bij elkaar zoeken van geschikte stukken drijfhout en het maken van de werken geven mij heel veel ontspanning, rust en voldoening. Met veel passie en liefde komen dan de mooiste creaties te voorschijn!
Bijlage:
Wrak 40 x 40 x 20.jpg
Wrak 40 x 40 x 20.jpg [ 30.63 KiB | 9788 keer bekeken ]

Wat was de leukste reactie die je op je werk hebt gehad, wellicht op een kunstmarkt vanuit het publiek?
De leukste reacties vind ik toch wel dat mensen heel anders gaan kijken naar wat de natuur te bieden heeft, dan bedoel ik b.v. iets kleins, als mensen op het strand lopen en naar het aangespoelde hout kijken ze er niet alleen hout zien maar ook de prachtige vormen die gevormd zijn door de natuur zelf!

Hoe profileer je jezelf, ben je fulltime kunstenaar of heb je ook nog werkzaamheden buiten de kunst en zo ja welke? Naast kunstenaar ben ik ook werkzaam bij het Hoogheemraadschap.

Geef je les en/of workshops?
Nee, wie weet in de toekomst.

Sta je op kunstmarkten/kunstdagen?
Ja, ik sta regelmatig op kunstmarkten en in expositieruimtes.
Bijlage:
Big 70 x 100 x 50.jpg
Big 70 x 100 x 50.jpg [ 21.29 KiB | 9788 keer bekeken ]

Organiseer je je eigen exposities of wordt dat voor je geregeld?
Beide, wordt regelmatig benaderd op kunstmarkten met de vraag of ik wil exposeren, en zo af en toe zelf. Mijn galerie en atelier zijn aan huis. Het begint weer te kriebelen…tijd om mijn rugzakken te pakken, op weg naar het strand ;-).

Website: http://pressiefromnature.exto.nl
Heb je een vraag, dan kun je hem (ook) hier stellen!
Dit interview is gehouden door Atie de Swart

Bericht: #1
12 sep 2014 17:58
Profiel

Fraai creatief werk!

Bericht: #2
16 sep 2014 22:26
Profiel

Erg leuk om te zien dat je met natuurlijke materialen zoiets moois kunt maken.

Bericht: #3
04 feb 2017 11:54
Profiel WWW
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 3 berichten ]